• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022619412
  • خبرنگار : 71610

عفو بین‌الملل: اسرائیل رکورد وحشتناکی را در زمینه آوارگی فلسطینی‌ها ثبت کرده است

عفو بین‌الملل: اسرائیل رکورد وحشتناکی را در زمینه آوارگی فلسطینی‌ها ثبت کرده است

سازمان عفو بین‌الملل امروز (چهارشنبه) در گزارشی به مناسبت روز «نکبت» (یوم النکبه) به رکورد رژیم صهیونیستی در آواره کردن فلسطینی‌ها از سرزمین‌شان اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، عفو بین‌الملل در این باره اعلام کرد که آوارگی اجباری حدود ۲ میلیون فلسطینی و تخریب اموال و زیرساخت‌ها در نوار غزه، سابقه و رکورد وحشتناک رژیم صهیونیستی در آواره کردن فلسطینی‌ها و ادامه امتناع آن از احترام به حق بازگشت فلسطینی‌ها را نشان می‌دهد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، این سازمان بر ضرورت برآورده کردن خواسته و حق بازگشت فلسطینی‌ها تاکید کرد و خواستار یادآوری این نکته به جهانیان شد که رژیم صهیونیستی بیش از ۷۶ سال است که آنها را با نقض آشکار قوانین بین‌المللی از این حق مشروع محروم کرده است.

در گزارش عفو بین‌الملل آمده است: اسرائیل در روزهای اخیر با تشدید عملیات خود در منطقه، بیش از ۱۵۰ هزار فلسطینی را به زور از رفح در جنوب نوار غزه آواره کرده و جان هزاران نفر را به خطر انداخته و همزمان از رسیدن کمک‌های بشردوستانه جلوگیری کرده است.

«اریکا گوارا روزاس» مدیر تحقیقات، دفاع، سیاست و کمپین‌های سازمان عفو ​​بین‌الملل در این باره گفت: «نسل‌های فلسطینی در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی به دلیل آسیب‌های ناشی از ریشه‌کن کردن و آواره شدن برای چندین بار، بدون هیچ چشم‌اندازی برای بازگشت به خانه‌های خود، به شدت آسیب دیده‌اند.

وی افزود: بسیار وحشتناک است که صحنه‌های وحشتناک نکبت ۱۹۴۸ بار دیگر تکرار می‌شود و تعداد زیادی از فلسطینی‌ها در غزه مجبور به ترک خانه‌های خود با پای پیاده در جستجوی امنیت می‌شوند.

در ادامه این گزارش آمده است که گروه‌های صهیونیستی بین سال‌های ۱۹۴۷ تا ۱۹۴۹ فلسطینی‌ها را مجبور به ترک خانه‌ها و سرزمین‌های خود کردند، و این درحالی بود که آنها امیدی برای بازگشت خود یا فرزندانشان ندارند.

طبق این گزارش، همچنین سرنوشت مشابهی برای بیش از ۳۵۰  هزار فلسطینی که در نتیجه جنگ ژوئن ۱۹۶۷ و اشغال غزه و کرانه باختری و همچنین قدس رقم خورد.

عفو بین‌الملل در پایان نوشت: در این روز نکبت، سرنوشت فلسطینی‌ها خطرناک‌تر از هر زمان دیگری شده است و در معرض نقض سیستماتیک حقوق بشر بوده و تحت یک اشغالگری وحشیانه قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha