• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403022619429
  • خبرنگار : 71489

درخشان: در کشور برخورد سیستماتیک با فساد وجود دارد

درخشان: در کشور برخورد سیستماتیک با فساد وجود دارد

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «واکنش دولت به ماجرای چای دبش موجب باخبر شدن جامعه از این موضوع شد، ادامه داد: از مجموعه قوه قضائیه و دولت به خاطر واکنش سریع‌شان نسبت به این موضوع تشکر می‌کنم؛ این واکنش نشان داد که دولت و قوه قضائیه و مجموعه نظام جمهوری اسلامی هیچ گاه همراه مفسدین نبوده و همواره با مفسدان مبارزه می‌کند.

عبدالناصر درخشان در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران برخورد سیستماتیک با فساد وجود دارد اظهار کرد: در مجلس یازدهم عمده شعار مجلس فسادستیزی بود و در دولت نیز شاهد سر دادن این شعار هستیم؛ بنابراین این جفا در حق دولت، ملت و مجلس است و قابل پذیرش نیست که بگوییم در کشور فساد سیستماتیک داریم.

وی با اشاره به احتمال ایجاد بسترهایی برای تخلف و سوء استفاده در برخی موقعیت‌های شغلی گفت: در حوزه مدیریت خودبخود منفذهایی ایجاد می‌شود که خودبخود مدیران را به انحراف می‌کشاند؛ در این شرایط باید استانداردی را در مجموعه حاکمیتی کشور ایجاد کنیم که اگر دزدترین و منحرف‌ترین مدیر هم در آن چارچوب‌ها قرار بگیرند، نتوانند سوء استفاده کنند؛ درحالی که الان مدیرانی را داریم که از فیلترهای گزینشی خاصی عبور می‌کنند و افراد باتقوا و متدینی هستند اما در آن فضاها که قرار می‌گیرند، منحرف می‌شوند؛ این کاملاً شخصی است و ارتباطی به یک مجموعه خاص ندارد که بگوییم سیستماتیک است بلکه باید چارچوب‌ها را اصلاح کنیم.

این نماینده‌ مجلس همچنین درباره سرنوشت رسیدگی به پرونده موسوم به چای دبش و عزم دولت برای مبارزه با فساد در کشور تاکید کرد: وظیفه هر انسانی در جامعه این است که در قبال جامعه مسئولیت پذیر باشد؛ دولت نیز در قبال آنچه در اختیار دارد مسئولیت دارد و مشاهده کردیم که وقتی دولت متوجه فساد در بخشی شد، سریعاً نسبت به آن واکنش نشان داد.

درخشان با بیان اینکه «واکنش دولت به ماجرای چای دبش موجب باخبر شدن جامعه از این موضوع شد، ادامه داد: از مجموعه قوه قضائیه و دولت به خاطر واکنش سریع‌شان نسبت به این موضوع تشکر می‌کنم؛ این واکنش نشان داد که دولت و قوه قضاییه و مجموعه نظام جمهوری اسلامی هیچ گاه همراه مفسدین نبوده و همواره با مفسدان مبارزه می‌کند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه دولت در این قضیه مبارزه با فساد را در عمل نشان داد، گفت: امیدوارم در هر جایی فساد مشاهده شود، با آن مبارزه شود یا اینکه دیگر فسادی مشاهده نشود بلکه ارگان‌های مربوطه آن‌قدر قوی عمل کنند که چنین موضوعاتی کشف شود و اجازه ندهیم یکسری مسئولان به خاطر منافع شخصی آبروی نظام و کشور را ببرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha