• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403022619460
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

بازداشت سارقی که از ۱۰۰ خودرو سرقت کرد

بازداشت سارقی که از ۱۰۰ خودرو سرقت کرد

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقی که از دستکم ۱۰۰ خودرو در شمال تهران سرقت کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علی ولی‌پور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ به دنبال وقوع سرقت‌های سریالی محتویات داخل خودرو در شمال تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در جریان آن از مالباختگان برای حضور در مقر انتظامی دعوت شد. یکی از این شکات به ماموران گفت که خودروی پژو ۲۰۶ خود را در خیابان ولیعصر، تقاطع خیابان‌های طوسی و ستاره پارک کرده بوده اما هنگامی که بازگشته متوجه شده که شیشه‌های خودرویش شکسته و یک‌ دستگاه گوشی آیفون ۱۴ وی از داخل ماشین سرقت شده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، یک مرد جوان در ساعات پایانی شب در خیابان‌های شمال تهران به‌خصوص تقاطع خیابان‌های طوسی و ستاره  پرسه زده و پس از شناسایی خودروهای شهروندان و شکستن شیشه آنها، اقدام به سرقت محتویات داخل خودرو کرده‌ است. کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت و مخفیگاه متهم را در جنوب تهران شناسایی کرده و متوجه شدند که این فرد در پایگاه‌های  ۳ و ۴ پلیس آگاهی دارای سابقه است.

وی با بیان اینکه متهم حرفه‌ای بوده و با یک خودروی پژو ۴۰۵ دست به سرقت زده است، اظهارکرد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه متهم شدند و او را در یک عملیات منسجم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی منکر جرم خود شد اما پس از مشاهده شواهد و مدارک موجود از سوی کارآگاهان به جرم خود مبنی بر ۱۰۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو و سه فقره سرقت خودرو اعتراف کرد و مدعی شد، با استفاده از خودروی پژو ۴۰۵ خود به صورت انفرادی حدوداً ۱۰۰ فقره سرقت لوازم از داخل خودرو را مرتکب شده است. متهم همچنین گفت که اقلام مسروقه را به مرد جوانی  فروخته‌است.

وی با بیان اینکه مالخر تلفن‌های همراه نیز در یک پاساژ تجاری دستگیر شد، افزود: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر مال باختگان در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. مالخر اموال مسروقه نیز به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha