• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403022619478
  • خبرنگار : 50441

رئیس شورای شهر شیراز:

برنامه عملیاتی دستگاه‌های اجرایی در سند سومین حرم اهل بیت (ع) ارائه شود

برنامه عملیاتی دستگاه‌های اجرایی در سند سومین حرم اهل بیت (ع) ارائه شود

ایسنا/فارس رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خواستار ارائه برنامه عملیاتی از سوی دستگاه‌های اجرایی در خصوص تحقق اهداف سند راهبردی «شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع)» شد.

سید ابراهیم حسینی امروز، ۲۶ اردیبهشت در آیین رونمایی از سند راهبردی «شیراز، سومین حرم اهل‌بیت(ع)» که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت:  در جلسات برگزار شده با بزرگان استان همچون نماینده ولی‌فقیه استان فارس، استاندار فارس و تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) این موضوع بحث و بررسی شد و در آبان ۱۴۰۱ این موضوع تصویب شد که ضرورت تدوین پیشنهاد سند راهبردی سومین حرم اهل‌بیت(ع) در دستور کار قرار بگیرد. به همین جهت در جلسه شورای فرهنگ عمومی این موضوع مطرح و تدوین این سند در دستور کار قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این سند در چارچوب ۸ گام ارائه، تصویب و پس‌ از آن مطالعه ابعاد مختلف سند آغاز شده است، گفت: اولین گام در این سند راهبردی ارزشمند چشم‌انداز، رسالت و بیان الزامات اقتضائات به شاکله دبیرخانه اجرایی در روز شنبه، ۲۲ اردیبهشت در جلسه شورای فرهنگ عمومی ارائه و تصویب شد.

حسینی ادامه داد: با تصویب این سند به چند تکلیف تأکید شده است که استانداری و برنامه و سازمان برنامه‌وبودجه باید برنامه عملیاتی دستگاه‌های اجرایی را باید ارائه کنند و در خصوص لزوم اعتبارات اجرایی از محل اعتبارات ملی و استانی سازمان برنامه‌ و بودجه نیز تکلیف دارد و استانداری فارس نیز در دو شورای ملی زیارت و شورای عالی انقلاب فرهنگی این سند را تصویب کند و هر ساله گزارش‌های مربوطه در هفته کرامت در جلسه شورای فرهنگی عمومی و شورای اداری ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: جان‌مایه این سند وحدت حداکثری مردم و مسئولین برای ارتقا جایگاه شیراز به تراز سومین حرم اهل‌بیت(ع) است و انتظار داریم این جلسه به‌عنوان آغاز کار باشد، همچنین در مرحله دوم برای درک محتوای این سند تلاش شود و از مردم این درخواست را داریم که برای این سند مطالبه‌گری جدی از مسئولان داشته باشند.

حسینی همچنین از اساتید دانشگاه و حوزوی درخواست کرد تا این سند را مورد ویرایش قرار داده و نظرات و دیدگاه‌های خود را اعلام کنند.

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه کشور نیز که در این مراسم حضور داشت، اظهار کرد: ما در شرایطی دور هم جمع شده‌ایم و از سند حرم مطهر سومین حرم رونمایی می‌کنیم که صدای شکسته‌شدن نظم فاسد جهانی به گوش می‌رسد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی افزود: اگر زمانی امام ما فرمود که صدای شکسته شدن صدای کمونیسم به گوش می‌رسد امروز به راحتی می‌شود صدای شکسته شدن استخوان‌های لیبرالیسم را هم شنید. در چنین شرایطی که سازمان‌های ظالمانه جهانی چشم خود را روی بدترین جنایات بسته‌اند تنها کورسوی امیدی که در گوشه و کنار جهان و دلدادگان آزادی بشر را به سمت خود معطوف کرده است، نور ولایت اهل بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین، قوی‌ترین و جدی‌ترین جریانی که در برابر نظم نوین فاسد جهانی ایستاده است جریان متکی به اهل بیت است، گفت: امروز ایران عزیز با افتخار حامی مظلومان جهان است و این توفیقی که در ایران مشاهده می‌کنید برگرفته از مکتب اهل بیت (ع) مکتب أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ است.

دولابی اظهار کرد: مهم‌ترین خاستگاه این مکتب، زیارتگاه اهل بیت عصمت و طهارت مشهد مقدس، قم مقدس و شیراز با عظمت است و رونمایی از سند راهبردی شیراز اقدام بزرگی در راستای تقویت حرکت استکبارستیز اسلامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha