• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403022619499
  • خبرنگار : 50635

عملیات اجرایی بندر جدید لنگه تا پایان سال جاری آغاز می‌شود

عملیات اجرایی بندر جدید لنگه تا پایان سال جاری آغاز می‌شود

ایسنا/هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، در نشست کارگروه توسعه دریا محور بنادر غرب هرمزگان در فرمانداری بندرلنگه اظهار داشت: این نشست با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلان توسعه دریا محور از سوی مقام معظم رهبری به پیشنهاد سازمان بنادر در بزرگترین استان ساحلی تشکیل و متناظر با استان در سطح بنادر غرب استان هرمزگان نیز تشکیل شده است.

مرتضی سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، گفت: پس از صدور ابلاغیه اعضا، نخستین نشست کارگروه توسعه دریا محور به منظور فعال سازی ظرفیت‌های دریا، کرانه و پس‌کرانه‌های بکر سواحل، بنادر و جزایر خلیج فارس در حوزه‌های مختلف تجارت دریایی، شیلات، گردشگری و توسعه منابع انسانی مورد نیاز اقتصاد دریا پایه تشکیل شد.

 سالاری، با بیان اینکه توسعه دریا محور که اقتصاد دریا محور بخشی از آن است، افزود: در راستای ابلاغ سیاست‌های کلان توسعه دریا محور و بندهای ۹ گانه آن این نشست به پیشنهاد سازمان بنادر و دریانوردی تشکیل شده که همکاری همه ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه را می‌طلبد.

وی با اشاره به توسعه سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی در سواحل، توسعه ترانزیت و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی، توسعه منابع انسانی در حوزه دریا بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بکر در حوزه سواحل، بنادر و جزایر غرب استان بر روی این مباحث در کارگروه‌های توسعه دریا محور بحث و بررسی خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به مطالعاتی که در گذشته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بنادر و جزایر از جمله طرح ICZM و بهره‌مندی سواحل و جزایر استان هرمزگان از تمامی ظرفیت‌ها، برنامه‌هایی نیز به بنادر غرب استان هرمزگان ابلاغ شده که یکی از اقدامات مهم و راهبردی آن در سال جاری آغاز عملیات اجرایی توسعه جدید بندر لنگه در مکانی جدید است که تا پایان سال به انجام خواهد رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌ها و امکانات دریایی و بندری بندر ابوموسی و همچنین احداث و نصب سه فروند اسکله گردشگری در بنادر کنگ، لنگه و مقام انجام شده و در حال بهره برداری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha