• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403022619504
  • خبرنگار : 50635

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

نگرش جامعه تاثیر مهمی روی نرخ رشد جمعیت دارد

نگرش جامعه تاثیر مهمی روی نرخ رشد جمعیت دارد

ایسنا/هرمزگان نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت:‌ نگرش و دیدگاه جامعه تاثیر مهمی روی نرخ رشد جمعیت دارد و بنابراین لازم است تا تمام اقشار و لایه‌های جامعه برای جوانی جمعیت وارد میدان شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امروز، ۲۶ اردیبهشت، در دیدار با معاونین و مشاورین امور بانوان و خانواده دستگاه‌های‌اجرایی استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس، اظهار کرد: امروز به برکت این دیدار مستقیم با مسئولین امور بانوان و خانواده ادارات با دغدغه‌های بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی آشنا شدم که بسیار ارزشمند است.

وی، با اشاره به لزوم تغییر نگرش جامعه در خصوص افزایش جمعیت، عنوان کرد: بررسی آمارها نشان می‌دهد که نرخ رشد جمعیت در مناطق روستایی مطلوب‌تر است که این امر نشان دهنده تاثیر نگرش و دیدگاه جامعه بر نرخ رشد جمعیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با اشاره به بروز پدیده پدران سر راهی، گفت: با توجه به این نکته که برخی از خانواده‌ها دارای فرزندان اندکی هستند، فرزندان در دوران پیری و بیماری پدر، نمی‌توانند اقدام به مراقبت و نگهداری کنند به همین جهت شاهد ظهور پدیده‌های پدرهای سر راهی به میزان اندک هستیم که در صورت عدم تغییر رویکردها باعث بروز چالش‌های جدی خواهیم بود.

وی، با بیان این نکته که دارا بودن ۲ فرزند فقط نرخ رشد جمعیت را حفظ می‌کند، خاطرنشان کرد:  کارشناسان متعدد پیش‌بینی کرده‌اند که ایران در صورت تداوم این روند تا ۱۵ سال آینده با چالش جدی در حوزه جمعیت روبرو خواهد بود که تاثیرات خود را روی ابعاد اقتصاد، سیاست و ... خواهد گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، جوانی جمعیت را یک مسئولیت همگانی دانست و تشریح کرد: تمام اقشار و لایه‌های جامعه باید برای تحقق اهداف در این زمینه وارد میدان شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم، کودکستان کارکنان دستگاه‌های دولتی در چند نقطه از شهر برای دسترسی کارمندان ایجاد شود تا شرایط نگهداری کودکان توسط کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی هموارتر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha