• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022619517
  • خبرنگار : 50548

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی خبر داد

اجرای ۱۵ برنامه محوری بنیاد کرامت رضوی در ۱۴ استان کشور

اجرای ۱۵ برنامه محوری بنیاد کرامت رضوی در ۱۴ استان کشور
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: ۱۵ برنامه محوری بنیاد کرامت رضوی در ۱۴ استان کشور به صورت همزمان در افتتاح مرکز سلامت امام رضا(ع) روستای هندل‌آباد افتتاح و بهره‌برداری شد.

محمدحسین استاد آقا در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: امروز در روستای هندل آباد مشهد با حضور تولیت آستان قدس رضوی ۱۵ برنامه محوری بنیاد کرامت رضوی در ۱۴ استان کشور به صورت همزمان افتتاح و بهره‌برداری شد.

وی بیان کرد: در هندل آباد ۴ پروژه سال گذشته تعریف شده بود؛ ۲۷ هزار مترمربع آسفالت معابر روستایی انجام شده، احداث مرکز بهداشت که امروز به بهره‌برداری رسید، احداث بند خاکی که الحمدلله با بارندگی روزهای اخیر آبگیری هم شده است، همچنین ۳۴ واحد روستایی نیاز به گازکشی داشتند که عملیات گازرسانی به آن‌ها هم تمام شده است.

استادآقا ادامه داد: همزمان در ۷ روستای خراسان رضوی نیز پروژه‌های عمرانی همچون حسین‌آباد جنگل در نیشابور که به بهره‌برداری می‌رسد و یا آغاز عملیات اجرایی را داریم.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی تصریح کرد: همزمان در ۱۴ استان برنامه‌های متنوعی آغاز خواهد شد. در استان سیستان و بلوچستان ۲ پروژه امروز به بهره‌برداری می‌رسد، ۵۰۰ چاهک روستایی برای ۵۰۰ خانوار روستایی تحت پوشش نهادهای حمایتی در سیستان و بلوچستان حفر و امروز تحویل شده است، با این ۵۰۰ حلقه چاه ۱۶۰۰ هکتار زیر کشت می‌رود.

وی ادامه داد: همچنین با خرید مخازن ۵ هزار لیتری و انتقال آن به  ۲۵۰ روستا در سیستان که دارای تنش آبی شدید بودند، عملیات آبگیری ۱۱۰ روستا شروع می‌شود و تا دهه ولایت ان شاالله  آبگیری ۲۵۰ روستا به سرانجام خواهد رسید.

استادآقا به برنامه «نذر امام» اشاره و بیان کرد: این برنامه، برنامه‌ای مستمر در طی سال است برای مادران و پدران زندانی جرایم غیرعمد مالی که تاکنون ۱۶۰۰ نفر در کشور آزاد شدند و امروز به صورت هم‌زمان ۱۴۰ نفر در ۱۰ استان با پرونده‌ای به ارزش ۶۵ میلیارد تومان با دستور تولیت آستان قدس آزاد می شوند و به خانه‌هایشان بر می‌گردند. طرح دیگر  هدیه امام است که اهدای جهیزیه در طول سال است و ان شاالله ۱۱۵ سری جهیزیه در طی سال ۱۴۰۳ تحویل نوعروسان خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم در دهه کرامت سال‌های بعد افتتاح و اجرای عملیات در ۸ روستای حسین‌آباد جنگل در نیشابور، روستای کمایستان در جوین، کچولی در سرخس، اخنوان و کنویست، برزش‌آباد، امرغان و هندل‌آباد از جمله دیگر برنامه‌های استانی است که به تدریج تا دهه ولایت به بهره‌برداری و یا آغاز عملیات اجرایی خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha