• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۷
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1403022619534
  • خبرنگار : 71661

نیویورک‌تایمز: پیشروی‌های روسیه کاخ سفید را نگران کرده است

نیویورک‌تایمز: پیشروی‌های روسیه کاخ سفید را نگران کرده است

«روسیه در گام‌های نخست جنگ‌هایش ضعیف است، اما کار را با قدرت به اتمام می‌رساند. آمریکا ماه‌های آینده را سرنوشت‌ساز می‌داند و نگران است.»

به گزارش ایسنا، روزنامه آمریکایی در گزارشی به نگرانی آمریکا از دستاوردهای اخیر روسیه در میدان نبرد اشاره و اذعان کرد که واشنگتن سعی دارد قبل از آنکه دیر شود، حمایت خود از اوکراین را افزایش دهد.

گلوله‌های توپ و پهپادهایی که آمریکا و ناتو به اوکراین داده‌اند با سد تجهیزات جنگ الکترونیکی روسیه برخورد کرده‌اند و تعلل آمریکا در تصویب بودجه ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین هم وضعیتی را به وجود آورد که مسکو از آن نهایت استفاده را برد.

مقامات آمریکایی مدعی هستند که در صورت تحویل کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین، این کشور می‌تواند بخشی از پیشروی‌های روسیه در این مدت را خنثی کرده و ارتش روسیه را به عقب براند، اما حتی آمریکایی‌ها هم از ارائه تصویری نسبتا دقیق از وضعیت خطوط مقدم در آینده نزدیک هراس دارند و مشحص نیست زلنسکی می‌تواند در سال آینده بالاخره ضدحمله‌ای موفقی علیه روسیه به اجرا بگذارد یا نه.

این در حالی است که به گزارش نیویورک‌تایمز، تنها ۱۸ ماه پیش، مقامات کاخ سفید و پنتاگون اطمینان داشتند که نیروهای روسیه سقوط خواهند کرد و ارتش این کشور به‌کلی از اوکراین عقب رانده خواهد شد.

با این حال، کسانی که سابقه خوبی در تجزیه و تحلیل سیاست‌های روسیه دارند، از تغییر وضعیت به نفع مسکو حیرت‌زده نیستند.

«استفن هادلی» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در دولت «جرج دابلیو. بوش» می‌گوید: «روسیه معمولا جنگ‌هایش را با ضعف آغاز می‌کند، اما با قدرت به پایان می‌رساند. مسکو حالا جمعیت زیاد و زیرساخت نظامی عظیم خود را به کار گرفته تا به بازی برگردد.»

آمریکا که نگران پیشروی مضاعف روسیه در اوکراین است، قصد دارد حمایت تسلیحاتی از کی‌یف را افزایش داده و مشاوره نظامی بیشتری به سران ارتش این کشور ارائه کند تا کی‌یف در برابر برتری‌های روسیه در حوزه فناوری مقابله کند.

در این گزارش آمده است: «دولت بایدن ماه‌های آینده را در جنگ اوکراین حیاتی و سرنوشت‌ساز می‌داند و از تحولات آتی نگران است، زیرا احتمالا دو طرف بالاخره وارد مذاکره شده و نوعی از آتش‌بس در این مناقشه برقرار خواهد شد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha