• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403022619575
  • خبرنگار : 50212

امامزادگان لنگرگاه‌های معنوی کشور هستند

امامزادگان لنگرگاه‌های معنوی کشور هستند

ایسنا/مرکزی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه لنگرگاه‌های معنوی کشور هستند.

حجت‌الاسلام‌ غلامرضا عادل چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در همایش استانی روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان در استان مرکزی که در رواق حضرت معصومه سلام‌الله علیها آستان مقدس امامزاده سید اسحاق بن موسی الکاظم علیه السلام ساوه برگزار شد، اظهار کرد: امامزادگان از نسل و ذریه پیامبر اکرم(ص) هستند و وجود آنان اعجاز آیات سوره کوثر است.

وی با اشاره به وجود ۲۷۸ امامزاده در استان مرکزی گفت: امامزادگان در جای جای این کشور نورافشانی می‌کنند و لنگرگاه‌های معنویت هستند. امامزادگان صرفا به دلیل انتصاب به پیامبر، عزیز نیستند، بلکه بسیاری از آنان عالمان دین و پیام‌آوران معارف الهی و نقل‌کننده بسیاری از روایات از سوی اهل بیت و چهارده معصوم علیهم‌السلام بودند و در راه ترویج دین اسلام جان خود را از دست دادند و به شهادت رسیدند.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با اشاره به وجود افزون بر هشت هزار امامزاده در کشور گفت: تقویت فعالیت‌های تاثیرگذار در بقاع متبرکه در شرایطی که دشمن به دنبال شبهه پراکنی در این اماکن دینی است یک ضرورت به شمار می‌رود چرا که دشمن به تأثیرگذاری امامزادگان در تثبیت بنیه دینی و اعتقادی مردم پی برده است.

امام جمعه ساوه نیز در این آیین گفت: در علم اقتصاد دو راه علمی و ارثی برای غنی شدن انسان وجود دارد و در علم اخلاق نیز کار عالمانه و ارث بردن موجب کسب فضایل اخلاقی خواهد شد.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی افزود: گرامیداشت امامزادگان یک امر عادی نیست، بلکه بزرگداشت یک فکر، فرهنگ، اخلاق و سبک زندگی است.

وی بیان کرد: خدمت به آستان مقدس امامزادگان یک کار بزرگ و ارزشمند است، چرا که این مکان‌های مقدس، تاریخ، پیشینه و سازنده هویت و شخصیت دینی، اعتقادی و اجتماعی ما هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز گفت: فعالیت در بقاع متبرکه کاری ارزشمند و مقدس است که خیرات و برکات زیادی در بردارد.

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی با اشاره به اینکه ۲۷۸ بقعه متبرکه در استان مرکزی وجود دارد، افزود: براساس سیاست‌های ابلاغی از سازمان اوقاف از مجموع ۲۷۸ بقعه استان ۷۱ بقعه دارای طرح جامع و ۱۳ بقعه طرح تیپ هستند و در تلاش هستیم تا ظرف یکسال آینده تمامی بقاع متبرکه دارای طرح جامع شوند.

وی در خصوص سند امامزادگان گفت: ۱۸۶ امامزاده دارای سند هستند و در تلاش هستیم ۹۲ بقعه دیگر نیز سنددار شوند. تمامی امامزادگان و بقاع دارای برنامه و بودجه در حوزه‌های گوناگون هستند و در تلاش هستیم تا با سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز با نگاه درآمدزایی یک منبع درآمدی پایدار برای بقاع  ایجاد شود.

در این آیین از هیات امنای امامزادگان استان مرکزی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha