• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403022619577
  • خبرنگار : 50627

مدیر مخابرات آذربایجان‌شرقی خبر داد

وجود ۱۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری خانگی در سطح کلانشهر تبریز

وجود ۱۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری خانگی در سطح کلانشهر تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر مخابرات آذربایجان‌شرقی گفت: یک هزارو۸۰۰ کیلومتر فیبرنوری خانگی و بیش از سه هزار پست فیبر نوری در سطح شهر تبریز داریم.

سیاوش شهبازی روز چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت ماه در نشست خبری که به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی برگزار شد، شعار گرامی‌داشت هفته ارتباطات امسال را نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار دانست و گفت: آموزش، تجارت و مسائل اجتماعی همه شهروندان در بستر اینترنت و در راستای تعامل عواملی همچون سیم و کابل های مسی، فیبرنوری و دیزل‌های ژنراتور اتفاق می‌افتد که انقلاب صنعتی چهارم تمامی کسب‌وکارها را تحت تاثیر خودش قرار داده است.

وی از سرمایه‌گذاری ۴۴ هزار میلیارد ریالی در دولت سیزدهم برای گسترش و نوآوری مخابرات استان خبر داد و افزود: بخش عمده‌ی این سرمایه گذاری‌ها در بخش باند پهن، فیبر نوری و توسعه بسترهای تلفن سیار بوده است.

وی ضمن اشاره به اهمیت نگهداری به روز تجهیزات مخابراتی و فیبرنوری از سرمایه‌گذاری یک هزارو ۴۰۰ میلیارد تومانی در سال گذشته برای توسعه فیبرنوری در استان خبر داد و ادامه داد: در تلاش برای تامین فیبرنوری و تجهیزات مربوطه به سازمان‌ها، ادارات، بانک‌ها، واحد های سیار، شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی استان هستیم.

شهبازی ادامه داد: اکثر شهرک های صنعتی استان را در راستای تحقق شعارسال و برای ارتباط با کشورهای همسایه و جهان و همچنین در مناطق تازه توسعه یافته مثل خاوران، نصر و مرزداران، مراکز تجاری لاله‌پارک، ستاره باران، برج بلور و مجتمع‌های داخل شهر تبریز را مجهز به کابل های فیبرنوری کرده‌ایم.

وی به نصب و راه‌اندازی فیبرنوری خانگی تاکید کرد و گفت: در کنار تامین پهنای باند ADSL برای همه شهروندان در تلاش برای تامین پهنای باند فیبرنوری خانگی هستیم و در این راستا نیز نیاز جامعه از دانلود داده‌ها به آپلود تغییر پیدا کرده است که امسال درصدد گسترش سایت های همراه‌اول در شهر و روستاها هستیم.

وی از مقام سومی آذربایجان‌شرقی در ارزیابی عملکرد مخابرات کل کشور خبر داد و گفت: بعد از استان های تهران و البرز، آذربایجان‌شرقی در رده سوم ارزیابی عملکرد کشوری قرار دارد ولی میزان بودجه و تخصیص اعتبار به استان های تهران ‌و البرز قابل قیاس با آذربایجان‌شرقی نیست.

مدیر مخابرات آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: از سال ۱۳۸۸ با توجه به سهامی عام شدن شرکت مخابرات و عدم استفاده از بودجه دولت، این شرکت وظیفه تجهیز روستاها به اینترنت را ندارد ولی از میان ۲هزار و ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، بیش از یک هزار و ۲۰۰ روستا به اینترنت ثابت ADSLمتصل کرده‌ایم و ورودی بسیاری از روستاها فیبر نوری دارند.

وی افزود: در سال جاری تکنولوژی سیار بیش از ۱۰۰ روستای استان از ۲Gبه ۳Gو ۴Gتبدیل شده و سایت جدید برای ۴۰ روستا نصب و راه اندازی و توسعه تکنولوژی بیش از ۷۰ روستا را نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم و همچنین در صورت تایید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ما دکل ها و فناوری ارتباطی تعداد ۲۵ روستا در نوار مرزی استان که مشکل خط دهی دارند را از ۲G تغییر داده و ارتقا می‌بخشیم.

وی به استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت ۱۵ هزار تومانی هزینه نگهداری تلفن های ثابت خانگی توصیه کرد و گفت: همشهریان حداقل ماهانه ۱۵ هزارتومان که هزینه نگهداری تلفن ثابت است استفاده کنند.

شهبازی از سرقت کابل های مسی فیبرنوری خبر داد و گفت: اداره های گاز، آب و فاضلاب و راه و شهر سازی با حفاری هایی که انجام می‌دهند موجب پارگی سیم و کابل های ارتباطی می‌شوند.

وی تاکید کرد: برای پوشش وخط دهی در اتوبان تبریز-سهند، بیمارستان مردانی آذر، پارک علم و فناوری و شهرک های اطراف دو دکل ۵۴ متری در این مناطق با همکاری همراه‌اول ساخته‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha