• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403022619591
  • خبرنگار : 71974

بهره‌وری نباید تنها محدود به تولید باشد

بهره‌وری نباید تنها محدود به تولید باشد

منتخب دوازدهمین دوره  مجلس شورای اسلامی گفت: بهره‌وری نباید تنها محدود به بخش های تولید باشد، بلکه با توجه به اهمیت آنها باید سایر عوامل تولید مانند نیروی انسانی نیز مورد توجه قرار گیرد،‌ در برنامه هفتم توسعه بخشی را به صورت مجزا برای بهره‌وری در نظر گرفته نشد و همه بخش‌های مهم در اقتصاد باید شاخص بهره‌وری را داشته باشند.

به گزارش ایسنا، جعفر قادری منتخب دوازدهمین دوره  مجلس شورای اسلامی در پنل بهره برداری در برنامه هفتم که در حاشیه نوزدهمین کنفرانس مهندسی صنایع که در دانشگاه امیرکبیربرگزار شد، اظهار کرد: بخشی از رشد اقتصادی ناشی از عوامل تولید است و بخش دیگر آن از طریق افزایش شرایط برای بهینه ساز ی است،عوامل موثری در افزایش بهره‌وری تاثیرگذار است که شامل تمام بخش‌های تولید و خدماتی کشور می شود.

این نماینده مجلس افزود: بهره‌وری نباید تنها محدود به بخش های تولید باشد، بلکه با توجه به اهمیت آنها باید سایر عوامل تولید مانند نیروی انسانی نیز مورد توجه قرار گیرد،‌ در برنامه هفتم توسعه بخشی را به صورت مجزا برای بهره‌وری در نظر گرفته نشد و همه بخش‌های مهم در اقتصاد باید شاخص بهره‌وری را داشته باشند.

وی افزود: سطح استفاده از تکنولوژی نقش مهمی در افزایش بهره‌وری دارد و باید عقب ماندگی در این خصوص را جبران کنیم، سطح تولید نقش مهمی در میزان بهره وری دارد به طوری که تعداد تولیدکنندگان خودرو ایران بعضا چندین برابر کشورهای پرجمعیت است. تولید در مقیاس کوچک از عوامل مهم در کاهش بازدهی و عملکرد است.

قادری بیان کرد: تحریم نیز مشکلات فراوانی را در مسیر بهره وری ایجاد کرده است، سهولت در فضای کسب و کار نیز می‌تواند در افزایش بهره‌وری موثر باشد.

منتخب دوازدهمین دوره از مجلس بیان کرد: نرخ بیکاری، نرح سرمایه و عوامل فرهنگی نیز بر بهره وری تاثیرگذار خواهد بود،‌ تمرکززدایی از دولت و توجه به مزیت‌های نسبی نیز در افزایش بهره وری موثر است،‌ اقتصاد بدون نفت به معنی حذف نفت از اقتصادنیست بلکه به معنی حمایت از زنجیره ارزش افزوده در نفت و صنعت پتروشیمی است.

قادری عنوان کرد:خیلی از قوانین موجود به دلیل انباشت و تورم نه تنها در افزایش  بهره وری موثر هستندبلکه مانع  آن هستند، در مجلس شورای اسلامی تلاش‌های فراوانی برای حل این موضوع صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha