• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403022619592
  • خبرنگار : 71974

هدف اصلی از بهره‌وری در حاکمیت، حرکت به سمت عدالت اجتماعی است

هدف اصلی از بهره‌وری در حاکمیت، حرکت به سمت عدالت اجتماعی است

معاون راهبری بهره وری تولیدی و زیربنایی سازمان ملی بهره‌وری ایران با اشاره به اینکه هدف اصلی از بهره‌وری در حاکمیت، حرکت به‌سمت عدالت اجتماعی است،‌ گفت: سازمان بهره‌وری عمدتاً بر مبنا شاخص‌های عمومی مانند کار، سرمایه و نیروی انسانی است.

به گزارش ایسنا،‌ بهروز محمودی معاون راهبری بهره وری تولیدی و زیربنایی سازمان ملی بهره‌وری ایران در پنل بهره برداری برنامه هفتم که در حاشیه نوزدهمین کنفرانس مهندسی صنایع که در دانشگاه امیرکبیربرگزار شد، اظهار کرد: آنچه که به عنوان برنامه هفتم توسعه در بخش بهره‌وری توسط دستگاه دولت و مجلس آماده شده است، ‌دارای نقاطی است که باید به آن توجه بیشتری صورت گیرد،‌ صحبت در خصوص بهره‌وری پاسخ سه سوال است،‌ بهره وری چیست؟ نحوه محاسبه بهره‌وری چیست؟ و سومین سوال در خصوص نحوه برنامه ریزی برای رسیدن به بهره‌وری است.

وی افزود: هدف اصلی در حاکمیت از بهره‌وری حرکت به سمت عدالت اجتماعی است،‌ سازمان بهره‌وری عمدتا بر مبنا شاخص های عمومی مانند کار، سرمایه و نیروی انسانی است. برای افزایش بهره‌وری مطالعات بین المللی صورت گرفت و سعی شد مطالعات آن بر اساس مطالبات رهبری ایجاد شود.

محمودی عنوان کرد: دولت‌ها معمولا در بخش های زمینه ای مانند آموزش، سلامت و تجارت و تقاضا وارد می شوند.برای ارتقای بهره وری از سوی حاکمیت باید فضا برای ایجاد انگیزه و بهره وری فراهم باشد.

معاون راهبری بهره وری تولیدی و زیربنایی سازمان ملی بهره وری ایران  بیان کرد: در نظام ملی بهره‌برداری پیشنهاد شده که نظام ملی بهره‌وری در قالب توانمندسازی،‌ تنظیم‌گری و نوآوری و تامین مالی نقش داشته باشد.

وی افزود: نهادهای مختلفی برای این طرح باید وارد عمل شوند اما ممکن است برخی از این نهاد برای رسیدن به این شرایط آماده نباشند اما نظام بهره وری کشور توصیه‌های در این زمینه دارد که می‌توان با استفاده از آن زمینه را برای همسو کردن دستگاه‌ها به منظور افزایش بهره وری ایجاد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha