• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403022619602
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان:

۳۰ درصد فضای آموزشی استان اصفهان غیر استاندار است

۳۰ درصد فضای آموزشی استان اصفهان غیر استاندار است

ایسنا/اصفهان مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: حدود ۳۰ درصد از فضای آموزشی استان که حدود ۱۵۰۰ مرکز آموزشی می‌شود، غیر استاندار است که باید تخریب و نوسازی شوند.

ناصر فتحی، عصر امروز (چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت ماه) در مراسم کلنگ زنی مدرسه خیرساز شهید حجازی شهر مهاباد، اظهار کرد: مدارس خیرساز توسط افرادی ساخته می‌شود که پیشران و در تفکر ایران قوی هستند. این افراد جویبار علم را به وجود می‌آورند و دل در گروه تعلیم و تربیت فرزندان این کشور دارند.

وی با بیان اینکه دولت موظف است مدرسه و فضای آموزشی بسازد و امکانات را در اختیار دانش آموزان قرار دهد اما منابع مالی دولت به اندازه‌ای نیست که جوابگوی دانش آموزان و توسعه علم باشد، افزود: حدود ۳۰ درصد از فضای آموزشی استان که حدود ۱۵۰۰ مرکز آموزشی می‌شود، غیراستاندار است که باید تخریب و نوسازی شوند. 

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: هرساله بر تعداد خیرین مدرسه‌ساز افزوده می‌شود و اکنون ۱۷۰۰ خیر مدرسه‌ساز در استان اصفهان حضور دارند که ۲۰۰ نفر آن‌ها بانوان هستند. البته تعداد قابل توجهی از خیرین مدرسه ساز استان اصفهان در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند.

فتحی با اشاره به پروژه های آموزشی در حال ساخت استان اصفهان، تصریح کرد: هیچ پروژه خیرسازی بهتر و تاثیرگذار تر از ساخت مراکز آموزشی نیست. در حال حاضر حدود ۴۵۰ پروژه آموزشی در استان اصفهان در حال ساخت است که برای ساخت و تکمیل حدود ۸۰ درصد آن‌ها خیرین کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۸۳ پروژه را در قالب ۴۵۰ کلاس درس تحویل دانش آموزان استان شد، گفت: همچنین حدود ۱۵۰ پروژه آموزشی خیرساز در استان اصفهان تکمیل شده است و منتظر تامین منابع دولتی برای افتتاح آن‌ها هستیم. با پیش‌بینی‌های انجام شده امسال ۱۰۰ مدرسه در قالب ۵۰۰ کلاس درس تحویل دانش آموزان استان می‌شود. 
خیرین مدرسه ساز ۹۸۰ میلیارد تومان کمک کرده‌اند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان بیان کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های مهم این اداره کل استاندارسازی فضای آموزشی از نظر حذف شعله مستقیم از کلاس‌های درس خواهد بود که تاکنون ۱۷ هزار کلاس در استاندارسازی شده است و امیدواریم طی دوسال آینده ۵ هزار کلاس غیراستاندارد باقیمانده استاندارسازی شود.

فتحی با بیان اینکه موضوع فرونشست زمین در مدارس استان به یک چالش جدی تبدیل شده است، زیرا ۴۲ مدرسه استان در خطر فرونشت قرار دارد، گفت: برای تخریب و بازسازی این تعداد پروژه آموزشی نیاز به بودجه‌های دولتی و کمک خیرین داریم، زیرا این تعداد فضای آموزشی غیرقابل استفاده هستند.

وی گفت: سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیارد تومان منابع دولتی از استان و کشور و ۹۸۰ میلیارد تومان از کمک‌های خیرین برای ساخت و ساز و تکمیل فضای آموزشی در سطح استان اصفهان هزینه شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha