• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403022619637
  • خبرنگار : 71429

رئیس کل دادگستری استان تهران:

آرا و رویه‌های قضایی توسط انتشارات دادگستری تهران منتشر شده است

آرا و رویه‌های قضایی توسط انتشارات دادگستری تهران منتشر شده است

علی القاصی از ارائه آرا و رویه‌های قضایی در حوزه دعاوی ثبتی، بانکی و کلاهبرداری در قالب تالیفات و مجموعه‌های علمی توسط این انتشارات خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران، ضمن بازدید از سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و غرفه انتشارات دادگستری کل استان تهران از ارائه آرا و رویه‌های قضایی در حوزه دعاوی ثبتی، بانکی و کلاهبرداری در قالب تالیفات و مجموعه‌های علمی توسط این انتشارات خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در جریان این بازدید با ناشران، نویسندگان و گردانندگان غرفه‌های کتاب گفتگو کرد و در جریان تازه‌های نشر، وضعیت بازار کتاب، قیمت کُتب و همچنین میزان استقبال از این نمایشگاه قرار گرفت.

وی همچنین غرفه انتشارات دادگستری کل استان تهران را مورد بازدید قرار داد و در جریان جدیدترین تالیفات و آثار منتشر شده از سوی دادگستری کل استان تهران قرار گرفت. 

تاکید رئیس کل دادگستری استان تهران بر انتشار نقدهای برتر از آرا به‌منظور ارتقای کیفیت عنصر اتقان

القاصی در جریان این بازدید سازوکار احصاء آراء خوب و برتر به‌منظور جمع‌آوری و نشر جهت بهره‌برداری جامعه حقوقی را مورد مداقه قرار داد و در عین حال تاکید کرد که در کنار جمع‌آوری آرای برتر، به مساله انتشار نقدهای برتر از آرا نیز به‌منظور ارتقای کیفیت اتقان آرای صادره توجه شود. 

رئیس کل دادگستری استان تهران در حاشیه این بازدید با اشاره به برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، این نمایشگاه را فرصتی مغتنم برای آشنایی دوستداران علم و دانش با تازه‌ترین یافته‌های علمی در حوزه‌های مختلف دانست و گفت: حضور قابل توجه تازه‌های نشر در یک فضای واحد امکان بسیار خوب و ویژه‌ای است تا علاقمندان به مطالعه و دانش بتوانند نیازهای علمی خود را تامین کند.

وی ضمن اشاره به مزیت‌های انحصاری و ویژه کتاب عنوان کرد: گسترش استفاده از فضای مجازی این امکان را برای جامعه فراهم کرده است تا هر کس به‌راحتی بتواند در بستر فضای مجازی به افزایش دانش خود در حوزه‌های مختلف بپردازد؛ اما علی رغم امکان دسترسی به مطالب مختلف در فضای مجازی، کتاب همچنان به جهت ویژگی‌های خاص و انحصاری خود از اهمیت و جایگاه ویژه و غیرقابل انکاری برخوردار است. 

القاصی «مانوس بودن با کتاب» و استفاده از تالیفات در حوزه‌های مختلف را به‌عنوان یک روش سنتی و در عین حال قابل اطمینان به‌منظور ارتقای دانش در زمینه‌های گوناگون عنوان کرد و گفت: در واقع امر، هر انسان علاقه به دانش و جویای علم به هیچ عنوان خود را بی‌نیاز از کتاب نمی‌داند و همواره از بهره‌مندی از تالیفات و تازه‌های نشر استقبال می‌کند. 

نمایش جدیدترین تالیفات حقوقی در غرفه انتشارات دادگستری کل استان تهران

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به بازدید خود از غرفه انتشارات دادگستری کل استان تهران اذعان کرد: در این غرفه که با همت و تلاش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان تهران برپا شده است، جدیدترین تالیفات در زمینه قوانین و مقررات حقوقی و ثبتی برای علاقه‌مندان به نمایش درآمده است که تماما جنبه کاربردی و عملی دارد.

وی ضمن اشاره به ارائه مطالب با استناد به آرای قضایی صادره توسط قضات دادگستری در تالیفات انتشارات دادگستری کل استان تهران خاطرنشان کرد: اشاره به تصمیمات و آراء قضایی صادره در تالیفات انتشارات دادگستری کل استان تهران سبب شده که این آثار بیش از آن که جنبه تئوری داشته باشد، جنبه کاربردی داشته باشند و همین امر سبب تمایز تالیفات انتشارات دادگستری کل استان تهران نسبت به آثار مشابه می‌شود. 

ویژگی‌های تالیفات دادگستری کل استان تهران 

القاصی مراجعه به تالیفات انتشارات دادگستری کل استان تهران را از جهت «مساله‌یابی»، «مساله‌شناسی»، «درک ماهیت دعاوی» و «احصای دعاوی مطروحه در مراجع قضایی» حائز اهمیت دانست و در عین حال این مساله را که عمده آثار انتشارات دادگستری کل استان تهران توسط قضات صاحب‌تجربه و علم به رشته تحریر درآمده‌اند، مورد اشاره قرار داد. 

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه بخش دیگری از تالیفات انتشارات دادگستری کل استان تهران به استنباط و برداشت قضات دادگستری از قوانین و مقررات اختصاص دارد، گفت: این بخش از تالیفات در کنار نقدهای حقوقی مطرح‌شده می‌تواند شیوه‌ای عملی، موثر و راهگشا به‌منظور ارتقاء سطح دانش برای جامعه حقوقی و علاقه‌مندان به این حوزه باشد.

وی در ادامه از ارائه آرا و رویه‌های قضایی در حوزه دعاوی ثبتی، بانکی و کلاهبرداری در قالب تالیفات و مجموعه‌های علمی توسط انتشارات دادگستری کل استان تهران خبر داد و گفت: بررسی اجمالی در آثار ارائه شده در زمینه دعاوی مختلف حاکی از این است که عمده مطالب مطرح شده در این آثار برگرفته از آرا و احکامی است که در مراجع قضایی صادر گردیده است و از حیث تطبیق با نظر قانون‌گذار از شفافیت و روشنگری ویژه‌ای برخوردار است. 

القاصی در ادامه از جمله ویژگی‌های تالیفات انتشارات دادگستری کل استان تهران را «ابهام‌زدایی» عنوان کرد و گفت: در برخی از آثار ممکن است خواننده پس از مطالعه اثر همچنان ابهاماتی در ذهن خود داشته باشد، اما در تالیفات مجموعه قضایی استان تهران ضمن بررسی جهات مختلف موضوعات از جمله مبانی قانونی، فقهی و رویه محاکم، استنباط از قوانین و مقررات و تطبیق آن با موضوعات سعی بر آن است که ابهامی در ذهن خواننده باقی نماند. 

رئیس کل دادگستری استان تهران در پایان ضمن اشاره به استقبال گسترده جامعه حقوقی و علاقه‌مندان از تالیفات دادگستری کل استان تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه آثار موجود در غرفه دادگستری کل استان تهران حاصل تجارب و اندیشه‌های قضات صاحب تجربه در سطوح مختلف قضایی است، قطعا مطالعه تالیفات آن‌ها می‌تواند برای همکاران قضایی، جامعه حقوقی و دانشگاهیان به‌طور عملی مثمر ثمر واقع شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha