• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022619640
  • خبرنگار : 30147

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی نیشابور:

۲۴۰ عملیات در سیلاب و بارش‌های امروز نیشابور/زمین توان جذب آب‌های سطحی را ندارد

۲۴۰ عملیات در سیلاب و بارش‌های امروز نیشابور/زمین توان جذب آب‌های سطحی را ندارد

ایسنا/خراسان رضوی  مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: بر اثر سیلاب و بارش‌های امروز در نیشابور بالغ‌بر ۲۴۰ عملیات برای آبکشی و آب‌گرفتگی منازل در سطح شهر انجام شد.

ابوالفضل اسدی در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: تا ساعت ۱۹.۳۰ دقیقه بالغ‌بر ۱۷۰ مورد عملیات توسط ستاد مدیریت بحران شهرداری و ۷۰ مورد نیز توسط نیروهای آتش‌نشانی برای آبکشی و آب‌گرفتگی منازل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان آب‌گرفتگی در مناطق جنوبی و شرقی نیشابور  بوده است، اظهار کرد: هر چند چندین مورد آب‌گرفتگی منازل مسکونی را داشته‌ایم اما تخریب یا نیاز به تخلیه گزارش نشده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور با اعلام اینکه همچنان نیروهای آتش‌نشانی در آماده‌باش کامل و در حال عملیات هستند، گفت: در سیلاب و بارش‌های شدید امروز  بالغ‌بر ۱۵۰ نیرو در قالب ستاد حوادث شهرداری و ۷۰ نیرو در قالب نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی انجام عملیات داشتند.

وی در خصوص وضعیت شهرستان نیشابور در این‌گونه مواقع خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طی سالیان گذشته کاهش بارندگی داشته‌ایم استعداد سیل‌خیزی شهر نیشابور بسیار است به طوری که اگر بارش‌ها از حد معینی افزایش یابد مشکلاتی در سطح شهر ایجاد می‌شود.

اسدی با بیان اینکه به دلیل خشکسالی‌های چندین ساله زمین توان جذب آب‌های سطحی را ندارد، گفت: پس از اینکه بارش‌های رگباری را در سطح شهر شاهد هستیم بلافاصله روان آب‌هایی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: با توجه به هشدارهایی که صادر شده تمامی همکاران آتش‌نشانی از آمادگی کامل برخوردار بودند، همچنین تجهیزات و امکانات خوبی فراهم شده بود و تاکنون مورد خاصی گزارش نداشته‌ایم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور اذعان کرد: فقط یک مورد آب‌گرفتگی زیرگذر عمار یاسر را داشتیم که حجم آب زیاد موجب گرفتار شدن خودرویی شده بود که با تلاش نیروهای آتش نشایی رهایی یافت.

وی عنوان کرد: سیلابی که امروز در داخل شهر نیشابور اتفاق افتاد ناشی از حجم روان آب‌ها بود نه مسدود بودن مسیل‌ها که با تمهیدات ستاد مدیریت بحران، آب منطقه‌ای و همکاران شهرداری خوشبختانه از شمال تا جنوب شهر مشکل خاصی نداشتیم.

اسدی در ادامه از شهروندان خواست هنگام بارش‌ها از زیرگذرهایی که امکان آب‌گرفتگی وجود دارد تردد نکنند.

۲۷ میلیمتر بارش طی یک ساعت

دبیر ستاد بحران شهرستان نیشابور همچنین در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه از ساعت ۱۳ امروز بارندگی‌های همراه با توفان و تگرگ در شهرستان نیشابور آغاز شد، گفت: توفان و تگرگ شدید شهر نیشابور و شمال غربی و شرق شهرستان را بیشتر در برگرفت.

احمد بوژمهرانی عنوان کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی یک ساعت ۲۷ میلیمتر بارندگی در شهرستان داشته‌ایم که منجر به چندین مورد آب‌گرفتگی در شهر به خصوص مناطق جنوبی شده بود.

وی با بیان اینکه هرچند برخی روستاها هم دچار آب‌گرفتگی شده بودند اما وضعیت همانند داخل شهر نبوده است، اظهار کرد: همچنان نیروهای آتش‌نشانی در حال خدمات‌رسانی به برخی منازل که دچار آب‌گرفتگی شده‌اند هستند.

دبیر ستاد بحران شهرستان نیشابور با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ‌گونه تلفات انسانی در شهرستان نداشته‌ایم، بیان کرد: در سیلاب و تگرگ اخیر به اراضی کشاورزی هم خسارت‌هایی وارد نموده که توسط کارشناسان برآوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: چون در سطح شهر جذب آب نداریم همه به یک‌باره تبدیل به روان آب شده و اغلب آن به جنوب شهر سرازیر می‌شود، از سویی چون جنوب شهر نیشابور ظرفیت این میزان آب را به یک‌باره ندارد با مشکلاتی جدی مواجه می‌شویم و از سویی آب وارد منازل فرسوده قدیمی می‌شود.

بوژمهرانی با اعلام اینکه تمامی اعضاء ستاد مدیریت بحران شهرستان در آماده‌باش کامل هستند، گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا پنج شنبه و جمعه نیز بارش‌هایی را در شهرستان خواهیم داشت.

دبیر ستاد بحران شهرستان نیشابور با بیان اینکه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای و لحظه‌ای است، افزود: اغلب بارش‌ها در بعدازظهرها خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha