• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403022719686
  • خبرنگار : 71282

معاون وزیر کار به ایسنا خبر داد

صدور مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به کشورهای همسایه

صدور مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به کشورهای همسایه

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزش جوار کارگاهی را از راهبردهای سازمان فنی و حرفه‌ای در سال جاری برشمرد و گفت: توسعه دیپلماسی مهارت را به عنوان یک سیاست خلاقانه در ارتباط با سایر کشورها در دستور کار داریم.

مهرداد عظیمی در گفت‌وگو با ایسنا، از وجود بیش از ۴۱۰۰ مرکز آموزش جوار کارگاهی در کشور به منظور تربیت نیروی ماهر و متخصص خبر داد و گفت: در سال جاری افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزش جوار کارگاهی را به عنوان یک راهبرد اساسی در دستور کار داریم.سازمان فنی و حرفه‌ای با داشتن بیش از ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای، ۶۵۸ کارگاه آموزش دولتی، ۵۰۰۰ مربی در بخش دولتی و ۴۱۶۰ آموزشگاه جوار کارگاهی در صنایع بزرگ سهم بسزایی در امر مهارت‌آموزی دارد.

وی تاکید کرد: با وجود مراکز آموزشی و آموزشگاه‌های آزاد مهارتی،۶۰ درصد ماموریت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در عین حال توسعه دیپلماسی مهارت را از جمله برنامه‌های در اولویت سازمان فنی و حرفه‌ای برشمرد و گفت: تقویت دیپلماسی مهارت با کشورهای همسایه از برنامه‌هایی است که امسال با جدیت دنبال خواهیم کرد و معتقدیم که از طریق آن می‌توان در صدور توانمندی‌های ایران در امر آموزش‌های مهارتی به کشورهای هدف بهره برداری کرد.

عظیمی آمادگی سازمان فنی و حرفه‌ای در خصوص اعزام مربی به کشورهای همسایه، تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز بازار کار کشورهای هدف و انتقال تجربیات در زمینه مهارت‌ها و استانداردهای آموزشی را اعلام کرد.

وی در پایان بهره‌گیری از تجربیات کشورها در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و سنجش صلاحیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: در سال جاری توسعه دیپلماسی مهارت و گسترش چتر آموزش‌های مهارتی فراتر از مرزها را به عنوان یک سیاست خلاقانه در ارتباط با کشورها دنبال و از ظرفیت‌ سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای خلق ثروت استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha