• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022719712
  • خبرنگار : 71588

حمله مجدد شهرک‌نشینان صهیونیست به کامیون‌های حامل کمک‌های انسانی در غزه

حمله مجدد شهرک‌نشینان صهیونیست به کامیون‌های حامل کمک‌های انسانی در غزه

روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» از حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه در نزدیکی شهر قدس اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان هاآرتص به نقل از منابع امنیتی نوشت که شهرک‌نشینان صهیونیست به ۲ کامیون فلسطینی در نزدیکی شهر قدس یورش بردند.

شهرک‌نشینان صهیونیست با تصور اینکه این کامیون‌ها حامل کمک‌های بشردوستانه از سوی اردن است، به آنها یورش بردند.

پیشتر نیز گروهی از شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست به کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه اردن به نوار غزه در نزدیکی منطقه ایست بازرسی «ترقومیا» در غرب شهر «الخلیل» یورش برده و مانع عبور آنها از کرانه باختری به غزه شدند و محموله یکی از کامیون‌ها را به زمین انداختند و ۲ دستگاه کامیون را به آتش کشیدند.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که به آتش کشیدن کامیون‌های حامل کمک یک اقدام عامدانه بوده است و فلسطینیان، شهرک‌نشینان یهودی را عامل به آتش کشیدن آنها می‌دانند.

از هفته‌های اخیر رژیم صهیونیستی به بستن گذرگاه‌های «رفح» و «کرم ابو سالم» ادامه داده و مانع عبور کمک‌ها می‌شود که این امر باعث وخامت اوضاع غزه که در آن حدود ۲.۳ میلیون فلسطینی زندگی می‌کنند، شده است. وزارت بهداشت غزه نیز نسبت به فروپاشی مراکز بهداشتی به دلیل کمبود سوخت در بخش‌های پزشکی فعال در غزه هشدار داده است.

در جنگ غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون بیش از ۳۵ هزار فلسطینی شهید شده‌اند که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان هستند و تقریباً ۸۰ هزار نفر در شرایطی که ویرانی‌های گسترده‌ای به بار آمده و کمبود شدیدی برای تامین نیازهای اولیه وجود دارد، مجروح شده‌اند. این جنگ موجب آواره شدن داخلی ۸۵ درصد از جمعیت غزه در میان کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم و دارو شده است. ۶۰ درصد زیرساخت‌های حیاتی این منطقه هم آسیب‌ دیده یا ویران شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha