• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1403022719766
  • خبرنگار : 71560

فرمانده نیروی زمینی ارتش:

نیروی زمینی ارتش پیشتاز  بهره گیری از فناوری است

نیروی زمینی ارتش پیشتاز  بهره گیری از فناوری است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد که نیروی زمینی ارتش پیشتاز بهره گیری از فناوری و هوش مصنوعی بوده تا ان شاءالله بتوانیم عالمانه به تهدیداتی که احیانا علیه کشورمان صورت می گیرد پاسخ دهیم.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در حاشیه اولین همایش ملی علوم و فناوری‌های نوظهور و شالوده شکن در حوزه های دفاعی - امنیتی که صبح امروز در دانشگاه افسری امام علی ( ع) برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: ما در نیروی زمینی ۲۳ رسته فنی داریم که اگر این ۲۳ قسمت کار خود را در بستر علم و فناوری انجام دهند ما می توانیم چرخه دفاعی سالم و پاسخگو به نیاز عملیاتی را داشته باشیم. تمام این ۲۳ سامانه  محتاج هوش مصنوعی هستند. محتاج شبکه شدن هستند. نیروی زمینی بستری را به وجود آورده است که امروز بتواند از تسلیحاتی بهره‌مند شود که نقطه زن و هوشمند نیز باشند. قابلیت شبکه شدن نیز داشته باشد. 

وی در ادامه اظهار کرد: هیچ کدام از این‌ها اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه یک هوشی علاوه بر هوش انسان به این سلاح و تجهیزات انتقال پیدا کند که امروز به عنوان هوش مصنوعی در جامعه مطرح می‌شود و نیروی زمینی پیشتاز این عرصه است. هم در زمینه مراقبت مرز و مسائل امنیتی و هم در تسلیحاتی مانند هواپیماها، موشک‌ها و انواع پهپادها همه اینها در لبه فناوری حرکت می‌کند. ان شاءالله بتوانیم عالمانه به تهدیداتی که احیانا علیه کشورمان صورت می گیرد پاسخ دهیم. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه تصریح کرد: ما یکسری تسلیحات داریم به عنوان سکوهای انتقال آتش یک سکوی متحرکی است که می تواند حجمی از آتش را از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل کند. یعنی از یک مقصدی به یک هدفی منتقل کند. ما امروز به آن نیاز نداریم. اولین مهم این است که این تانک مبتنی بر علم و فناوری برای دراز مدت نگهداری شود. ما رفتیم این تانک را به اصطلاح کنسروه کردیم. 

وی در ادامه تاکید کرد: کنسروه یعنی نگهداری تانک آماده به رزم در بهترین شرایط محیط که تاثیرات جوی روی آن نگذارد. بستری را فراهم کردیم که این سکو نگهداری شود و آن را به علوم و فناوری‌های روز نیز مجهز می‌کنیم. مهم این است که از این سکو در زمان و مکان لازم مبتنی بر فناوری روز بهره گیری کنیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha