• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403022719772
  • خبرنگار : 71368

تهران آماده اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها

تهران آماده اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها

شهرداری تهران با همکاری سازمان‌های مختلف فردا ۲۸ اردیبهشت ماه اجتماع بزرگ‌امام رضایی‌ها را برگزار خواهد کرد که در همین راستا نیز تمهیدات حمل و نقلی برای شرکت کنندگان در این مراسم که از ساعت ۱۶ تا ۲۲ برگزار می‌شود، در نظر گرفته است.

به گزارش ایسنا، چند روز زودتر از میلاد با سعادت امام رضا(ع)، قرار است تهرانی‌ها فردا جمعه در حدفاصل میدان هفت تیر تا میدان ولیعصر جمع شده و به جشن و شادی بپردارند و سازمانهای خدمت رسان هم در این اجتماعه خدمات مختلفی به شهروندان ارائه می‌دهند.

نقاره زنی و برپایی شهربازی ۲ کیلومتری

مصطفی زیبایی‌نژاد مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه چایخانه‌های حضرت امام رضا (ع) از فردا جمعه برای خدمت به اجتماع امام رضایی‌ها در ۲۲ میدان اصلی مستقر شده‌اند و تا روز ولادت امام رضا (ع) از مردم پذیرایی می‌کنند، تصریح کرد: طول مسیر رفت و برگشت میدان ولیعصر تا کریمخان چهار کیلومتر است که ما در ضلع جنوبی بلوار کریمخان شهر بازی دو کیلومتری برپا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های ولادت امام رضا (ع) به دو دسته تقسیم می‌شود، گفت: از ساعت ۱۶ تا نماز مغرب در میدان ولیعصر ویژه برنامه‌هایی با حضور خوانندگان مطرح و گروه‌های شاد کودکانه برپا خواهیم کرد و بعد از نماز جماعت نیز با حضور مداحان، گروه‌های سرود و سخنرانان جشن ادامه خواهد داشت، این در حالیست که تمهیدات لازم برای برپایی نماز جماعت در میدان ولیعصر و در مسیر پیش‌بینی شده است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه رأس ساعت ۲۰ ، صلوات خاصه امام رضا (ع) را خواهیم داشت، افزود: همچنین مپینگ نقاره‌زنی در میدان ولیعصر(عج) خواهیم داشت. علاوه بر ارتباط زنده با حرم امام رضا (ع) هم در میدان ولیعصر نورافشانی ویژه‌ای داریم.

سرویس‌دهی ویژه مترو به شرکت‌کنندگان در اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها
 

هادی زند مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از سرویس‌دهی ویژه مترو به شرکت‌کنندگان در اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها  خبر داد و با اشاره به اینکه اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها همزمان با ایام دهه کرامت و فرارسیدن سالروز میلاد امام رضا(ع) روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، گفت: ایستگاه‌های شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولی‌عصر (عج)، میدان جهاد، تئاتر شهر و بوستان لاله نزدیکترین دسترسی‌ها برای رسیدن به مراسم هستند.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی استقبال مسافری و به منظور تسهیل در بازگشت شرکت‌کنندگان، سرفاصله حرکت قطارها در خطوط یک، سه و شش کاهش می‌یابد، همچنین سرویس‌دهی در تمامی خطوط درون‌شهری از مبادی تا ساعت ۲۲:۳۰ ادامه خواهد یافت.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای سرویس‌دهی فوق‌العاده از ایستگاه‌های نزدیک مراسم انجام شده است، افزود: مسافران می‌توانند در صورت شلوغی ایستگاه‌های میدان حضرت ولی‌عصر (عج) و شهدای هفتم تیر از ایستگاه‌های میدان جهاد، بوستان لاله و تئاتر شهر برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کنند.

جزئیات خدمات رسانی اتوبوسرانی در جشن بزرگ امام رضایی‌ها

 مهدی علیزاده مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران هم با تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت ثامن الائمه امام رضا (ع)، گفت: به همین مناسبت ناوگان اتوبوسرانی تهران با آمادگی کامل برای تسهیل جابجایی شرکت کنندگان در مراسم جشن ویژه امام رضایی‌ها که فرداجمعه حد فاصل میدان شهدای هفتم تیر و میدان ولیعصر (عج) برگزار می شود، خدمات رسانی خواهد کرد. 

 علیزاده با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان انجام شده است، افزود: خطوط منتهی و عبوری به محدوده برگزاری مراسم با حداکثر ظرفیت و توان تقویت می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر تقویت خطوط، اتوبوس‌های این شرکت از ۸ مبدأ: میدان آزادی، شهرک شهید بروجردی، میدان خراسان، شهرک شهید محلاتی، میدان رسالت، میدان راه آهن، صادقیه و شهرری نسبت به انتقال شرکت کنندگان به محدوده برگزاری مراسم اقدام خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خاطرنشان کرد: از ۲ ساعت پیش از آغاز مراسم در خدمت شرکت کنندگان گرامی خواهیم بود و این عملیات تا جابجایی آخرین شهروند در شامگاه جمعه ادامه می‌یابد.

اعلام محدودیت‌های ترافیکی جشن امام‌رضایی‌ها در مرکز تهران

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایسنا، تمهیدات ترافیکی ویژه جشن میلاد امام‌ رضا در مرکز تهران را به منظور تسهیل در تردد وسایل نقلیه تشریح کرد.

وی ضمن اشاره به زمان و مکان اجرای این مراسم گفت: تیم های پلیس راهور تهران بزرگ از ساعت ۱۴ روز جمعه در محل های استقراری خود در محدوده خیابان کریم‌خان زند از میدان ولیعصر (عج) تا میدان هفت تیر و معابر پیرامونی و منتهی به آن حضور خواهند داشت.  

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره محدویت‌های ترافیکی ویژه برگزاری این مراسم نیز گفت: حلقه اول محدودیت از میدان هفت تیر به سمت جنوب اجرا می‌شود. همچنین در خیابان ولیعصر از خیابان شهیدمطهری به سمت جنوب نیز محدودیت ترافیکی اعمال خواهد شد. در قسمت جنوبی نیز محدودیت‌ها تا خیابان طالقانی ادامه خواهد داشت و از شرق تا خیابان مفتح و از غرب تا خیابان فلسطین محدودیت‌ها ادامه دارد. در واقع می‌توان گفت که در محدوده داخلی این بخش محدودیت تردد خواهیم داشت.

وی ادامه داد:‌ در صورت افزایش جمعیت محدودیت تردد از سمت شمال تاخیابان شهید مطهری، از سمت جنوب تا خیابان انقلاب، از سمت شرق تا خیابان شریعتی و سمت غرب تا خیابان حجاب گسترش پیدا خواهد کرد.

موسوی پور در خصوص محل توقف اتوبوس‌ها در این مراسم نیز گفت:‌ در خیابان طالقانی از میدان فلسطین به سمت غرب، خیابان طالقانی از تقاطع خیابان ولیعصر (عج) به سمت شرق، خیابان حافظ از خیابان کریم خان به سمت جنوب، خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان میرزای شیرازی و خیابان سپهد قرنی محل‌های برای توقف اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده است. همچنین ایستگاه‌های مترو این محدوده نیز برای ارائه خدمات به شهروندان فعال است.

وی همچنین از رانندگان خواست قبل از اجرای این مراسم در محدوده‌های خیابان کریم خان از میدان هفت تیر تا میدان ولیعصر (عج) و میدان ولیعصر (عج) و بلوار کشاورز از تقاطع خیابان فلسطین به سمت شرق پارک و توقف نداشته باشند.

آماده‌باش کامل آتش‌نشانی تهران برای تأمین ایمنی جشن امام رضایی‌ها

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیز در گفت‌وگو با ایسنا تمهیدات ایمنی برگزاری مراسم جشن امام‌رضایی‌ها در روز جمعه را تشریح کرد و گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در این مراسم تأمین ایمنی شرکت‌کنندگان را برعهده خواهد داشت و بر این اساس از ساعاتی قبل از شروع مراسم تا پایان مراسم و تخلیه کامل جمعیت اقداماتی را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان در ۲۱ نقطه از مسیر جشن امام‌رضایی‌ها در خیابان کریمخان‌زند و معابر اطراف آن مستقر خواهند شد، اظهارکرد: در این مأموریت ۳۱ دستگاه خودروی سبک و سنگین و موتورسیکلت به‌کار گرفته شده و ۷۰ آتش‌نشان مسئولیت تأمین ایمنی و نظارت بر ایمنی این مراسم را برعهده خواهند داشت. همچنین علاوه بر استقرار در ۲۱ نقطه یاد شده، تیم‌های سیار آتش‌نشانی نیز اقدام به گشت‌زنی در این مسیر خواهند کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: علاوه بر آتش تمامی ایستگاه‌های اطراف محل برگزاری مراسم نیز از آمادگی و نیروی مضاعف برخوردار خواهند بود.

ملکی اضافه کرد: همچنین تیمی از کارشناسان ایمنی سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهر تهران نیز پیش از شروع مراسم نسبت به بازرسی ایمنی از غرفه‌ها و امکانات به‌کار گرفته شده در این مراسم اقدام کرده و بر آن نظارت خواهند داشت.

به گفته وی، غرفه سازمان آتش‌نشانی نیز در این محدوده برپا بوده و علاوه بر ارائه هدایا، اقدام به آموزش ایمنی و اصول اولیه ایمنی به مراجعان در رده‌های سنی مختلف خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha