• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403022719781
  • خبرنگار : 50136

آغاز کنگره‌ای بین المللی با محوریت علوم تولید مثل و سلولهای بنیادی در ارومیه

آغاز کنگره‌ای بین المللی با محوریت علوم تولید مثل و سلولهای بنیادی در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی سومین کنگره بین‌المللی کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا (وانا)، امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی، رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، مسئولان استانی و لشکری و کشوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پژوهشگران و جامعه علمی در حوزه علوم تولید مثل، سلولهای بنیادی و زیست فناوری آغاز شد.

این کنگره دو روزه با همکاری پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی در شهر ارومیه برگزار می‌شود.

دکتر محمدامین ولیزاد، در این آیین آغاز کنگره با بیان اینکه امروزه سالمندی از چالش‌های مهم در کل دنیا بشمار می‌آید و کشورهای در حال توسعه از جمله ایران نیز با این مشکل مواجهند که باید در جهت رفع آن، چاره اندیشی شود، گفت: طی ۳ سال اخیر در قالب جوانی جمعیت و فرزندآوری، اقدامات موثری در دستور کار قرار گرفته است. 

وی گفت: معمولا ۱۵ درصد از زوج هایی که از هیچ روش پیشگیری از باروری استفاده نمی‌کنند نابارور هستند لذا باید امر باروری مورد توجه قرار گیرد.

رییس کنگره وانا در آذربایجان غربی ادامه داد: در این کنگره ۲ روزه، مطالب و آخرین متدهای درمان ناباروری در قالب کارگاهها و سخنرانی اساتید این حوزه ارائه خواهد شد که امید است ماحصل این کنگره بهبود نتایج درمانی در حوزه ناباروری، تسهیل ارایه خدمات درمانی این حوزه باشد. 

دکتر ولیزاد با بیان اینکه آذربایجان غربی در حوزه درمان ناباروری از نظر زیرساختی و علمی از وضعیت مطلوبی برخوردار است، گفت: وجود ۳مرکز فوق تخصصی سطح ۳ دولتی و خصوصی، فعالیت مراکز سطح ۲ در شمال و جنوب استان از افتخارات استان است که توسعه مراکز سطح ۲ در شهرهای دیگر شمال و جنوبی استان نیز در دستور کار است. 

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی بدلیل هم مرزی با ۳ کشور از ظرفیت خوبی برای جذب بیماران از کشورهای همسایه برخوردار است، اظهار کرد: قیمت ارایه خدمات و سطوح خدمات پزشکی در ایران بسیار مناسب است و سالانه از کشورهای همسایه شاهد حضور بیمارانی جهت درمان به کشور و آذربایجان غربی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha