• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 1403022719783
  • منبع : فضای مجازی

‏اعتیاد به تحریم کار دست آمریکا می‌دهد

‏اعتیاد به تحریم کار دست آمریکا می‌دهد

چرا کشورها دیگر به مانند سابق تهدیدات آمریکا را جدی نمی‌گیرند؟ پاسخ به این سوال چندان سخت نیست؛ اولین عامل شکستن هیمنه آمریکا خود جمهوری اسلامی است که با اقداماتش در سال‌های اخیر ناتوانی ایالات متحده را افشا کرد و قدرت او را به سخره گرفت. حالا دیگر آمریکا در اذهان ملت‌ها و سران کشورهای جهان آن جایگاه سابق را ندارد و به سیاق گذشته از او حساب نمی‌برند!

به گزارش ایسنا، عبدالرحیم انصاری در یادداشتی در کانال تلگرام خود نوشت: اعتیاد آمریکا به تحریم دامن خودش را خواهد گرفت. این هشدار را برخی کارشناسان آمریکایی داده اند. آنها بر این باورند تهدید هند به تحریم توسط ایالات متحده، بخاطر توافق با ایران برای توسعه بندر چابهار میتواند موجب دردسرهای اقتصادی، ایجاد تورم و اجبار آمریکا به خلق هرچه بیشتر دلار بدون پشتوانه شود. واقعیت این است که دنیا دیگر مثل سابق به توصیه ها و تهدیدهای آمریکا گوش نمیدهد. 

هند، امارات یا کویت نیست که به راحتی از آمریکا بترسد. هندی ها یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیا را دارند، برای آینده دنیایی که احتمالا آمریکا در آن مانند گذشته تاثیرگذار نیست برنامه ریزی کرده و فرصت ها و تهدیدها را میسنجند. در این میان ارتباط با ایران که به لحاظ جغرافیای سیاسی در عالی ترین موقعیت قرار دارد برای قدرتهای نوظهور به شدت حائز اهمیت است. چین و هند ملاحظات آمریکا را ندارند، در تعامل با جمهوری اسلامی از دشمنی و نگاه استعماری مبرا هستند و نمیخواهند این فرصت بزرگ را از دست بدهند؛ خصوصا آنکه میدانند در غرب آسیا هیچ پروژه ای جز با رضایت ایران به سرانجام نمیرسد. 

اما سوالی که پیش می آید این است که چرا کشورها دیگر به مانند سابق تهدیدات آمریکا را جدی نمیگیرند؟ پاسخ به این سوال چندان سخت نیست؛ اولین عامل شکستن هیمنه آمریکا خود جمهوری اسلامی است که با اقداماتش در سالهای اخیر ناتوانی ایالات متحده را افشا کرد و قدرت او را به سخره گرفت. حالا دیگر آمریکا در اذهان ملت ها و سران کشورهای جهان آن جایگاه سابق را ندارد و به سیاق گذشته از او حساب نمیبرند!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha