• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403022719858
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

ارز حاصل از صادرات صنایع دستی در اختیار صادرکنندگان این اقلام قرار می‌گیرد

ارز حاصل از صادرات صنایع دستی در اختیار صادرکنندگان این اقلام قرار می‌گیرد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به مصوبه روز گذشته هیات دولت مبنی بر اینکه ارز حاصل از صادرات صنایع دستی در اختیار خود صادرکنندگان این اقلام قرار می‌گیرد، گفت: این یک امتیاز فوق‌العاده برای سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان است.

مریم جلالی امروز، ۲۷ اردیبهشت‌ماه در دیدار با غلامعلی حیدری- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه صنایع دستی یک امر فرابخشی و یک اقتصاد هویت‌بنیان است، اظهار کرد: بنابراین بر اساس زنجیره ارزش در هر استان، اقتصاد می‌تواند با صنایع دستی اتصال پیدا کند، صنایع دستی از آنجا که همه اعضای خانواده را درگیر می‌کند، موجب تقویت انسجام خانوادگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه صنایع دستی یک معیشت عزت‌آفرین است، ادامه داد: در برخی استان‌ها موفق شدیم در حوزه زنان بدسرپرست، زندان‌ها یا پادگان‌ها صنایع‌دستی را به‌عنوان یک مهارت برای ایجاد شغل پایدار آموزش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه در چرخه تولید تا مصرف، کیفی‌سازی و استانداردسازی محصولات صنایع دستی برای تأمین رضایت مشتری بسیار اهمیت دارد، توضیح داد: اینکه بازارچه ایجاد کنیم اما نتوانیم اقلام با کیفیت و باب میل مشتری را تولید و عرضه کنیم، طبیعتاً راه به جایی نخواهیم برد.

جلالی با اشاره به مصوبه روز گذشته هیات دولت مبنی بر اینکه ارز حاصل از صادرات صنایع دستی در اختیار خود صادرکنندگان این اقلام قرار می‌گیرد، گفت: این یک امتیاز فوق‌العاده برای سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان است که باید در ادامه آنان را ترغیب کنیم تا از این فرصت استفاده کنند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: در آن‌سوی مرزها برای صنایع‌دستی مشتریان مشتاق بسیار فراوان هستند، یعنی اگر چه ممکن است این اقلام در سبد نیازهای روزمره خانوارها در داخل قرار نداشته باشد، اما در خارج از کشور جزو مطلوب‌ها قرار دارد که می‌توانیم این کالاها را با ارزش افزوده چندین برابر صادر کنیم.

وی  با تأکید بر اینکه مشغول شدن به صنایع دستی هیچ مانعی برای فرزندآوری ایجاد نمی‌کند، توضیح داد: مادران مشتاق به راحتی می‌توانند در این حوزه کار کنند و باید بتوانیم از این امتیاز نیز استفاده ببریم.

جلالی با تأکید بر اینکه باید به فرهنگ به عنوان یک سرمایه نگاه شود، افزود: صنایع دستی این قابلیت را دارد که به آموزش عالی، آموزش‌ و پرورش، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های خلاق، بنگاه‌های اقتصادی و ... خدمات فرهنگی، اجتماعی و حتی امنیتی و سیاسی ارائه دهد.

وی در پایان در خصوص ظرفیت شهرکرد برای تبدیل شدن به پایتخت جهانی نمد، عنوان کرد: در سفر سال گذشته به چهارمحال و بختیاری نیز مطرح کردم که برای قومیت و ملیت نمد در شهرکرد باید اقداماتی در استان و این شهر انجام گیرد که ما نیز در ادامه بتوانیم پرونده جهانی شدن آن‌را پیگیری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha