• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403022719873
  • خبرنگار : 50136

رئیس جهاد دانشگاهی اعلام کرد

حرکت جهاددانشگاهی برای پیشرفت تخصصی در حل مشکل ناباروری

حرکت جهاددانشگاهی برای پیشرفت تخصصی در حل مشکل ناباروری

ایسنا/آذربایجان غربی رییس جهاددانشگاهی در سومین کنگره بین‌المللی کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا (وانا) که به همت پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در حال برگزاری است، بر تلاش این نهاد برای روشنگری و پیشرفت تخصصی پزشکی در حل مشکل ناباروری تاکید کرد.

سومین کنگره بین‌المللی کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا (وانا) صبح امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی، رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، مسئولان کشوری، استانی و لشکری ، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پژوهشگران و جامعه علمی در حوزه علوم تولید مثل، سلولهای بنیادی و زیست فناوری آغاز شد.

دکتر حسن مسلمی نائینی در ادامه سفر به استان آذربایجان غربی، طی سخنانی در اولین روز سومین کنگره بین‌المللی کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا(وانا) که به همت  پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در تالار وحدت ارومیه در حال برگزاری است گفت: این کنگره مایه مباهات و خیروبرکت است، زیرا معضل سالمندی و ناباروری از چالش‌های کشورهای حوزه وانا به شمار می‌رود، لذا لازم است تا نسبت به حل این معضل هم ازنظر تخصصی و  پزشکی چاره‌اندیشی و روشنگری انجام شود. 

وی بابیان اینکه جهاددانشگاهی از ۴۴ سال پیش که به‌عنوان نهادی انقلابی تأسیس شد، در حوزه‌های مختلف به موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگی دست‌یافته است، اظهار کرد: راه‌اندازی پژوهشگاه‌های رویان، ابن‌سینا، پژوهشکده سرطان معتمد و موفقیت در حوزه فنی و مهندسی، صنعت دفاعی، نفت و گاز و دکل‌های نفتی، همچنین کسب توفیقاتی در حوزه کشاورزی و داروهای گیاهی بخشی از این دستاوردها به شمار می‌رود.

رییس جهاددانشگاهی در ادامه تربیت نیروی انسانی متخصص و فعال در حوزه‌های مختلف و تاثیرگذار مدیریتی کشور را از دیگر افتخارات این نهاد انقلابی دانست. 
وی برگزاری چنین کنگره‌هایی در حوزه درمان ناباروری و تولیدمثل را مثمر ثمر دانست و گفت: در این راستا جهاددانشگاهی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدامات بزرگی انجام داده که در آینده نیز این فعالیت‌ها بیشتر شده و توسعه خواهد یافت. 

دکتر مسلمی نائینی با تاکید بر کار شبکه‌ای با کشورهای حوزه وانا در جهت رفع مشکل ناباروری، افزود: ساختار شبکه‌ای وانا در حال گسترش است و باید از این ظرفیت و ایجاد پیوند عمیقی با کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا در جهت رفع معضل ناباروری همکاری شود. 

وی ادامه داد:موضوع باروری در کشورهای توسعه‌یافته نسبت به کشورهای درحال‌توسعه بیشتر موردتوجه قرارگرفته که این امر زنگ خطری محسوب می‌شود که این امر مهم با روشنگری و پیشرفت در حوزه پزشکی موردتوجه قرار گیرد.

گفتنی است این رویداد علمی که با حضور بیش از ۷۰۰ دانشجو، محقق و استاد دانشگاه با موضوع «پیامدهای درمان ناباروری» در حال برگزاری است، چالش‌های مهم مربوط به درمان ناباروری توسط ۱۰ سخنران برجسته خارجی از حوزه وانا و حدود  ۳۰ سخنران و استاد برجسته ایرانی به بحث و گفتگو گذاشته خواهد شد. 

همچنین سه کارگاه بالینی و پایه و نیز یک سمینار پیش کنگره با موضوع «کاربرد طب مکمل در درمان ناباروری» با شرکت بیش از ۱۳۰ شرکت‌کننده از برنامه‌های جنبی این کنگره بوده است. 

این  کنگره بین‌المللی، بعدازظهر فردا ۲۸ اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha