• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403022719881
  • خبرنگار : 50130

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان:

توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان از ویژگی‌های اصلی تحقق شعار سال است

توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان از ویژگی‌های اصلی تحقق شعار سال است

ایسنا/کردستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: توجه ویژه به مراکز تولید علم، مهارت و شرکت‌های دانش بنیان از ویژگی‌های اصلی برنامه عملیاتی دستگاه‌های اجرایی برای تحقق شعار سال است.

 اکبر محمدی امروز (۲۷ اردیبهشت ماه) در جلسه تهیه برش استانی و جمع بندی نهایی برنامه عملیاتی دستگاه‌های اجرایی استان کردستان جهت تحقق شعار سالجاری اظهار کرد: در تدوین این برنامه عملیاتی سعی شده است که مردم به عنوان رکن اصلی و تضمین کننده جهش تولید دیده شوند، چرا که اساساً دولت جهت تحقق این مهم به تنهایی توان لازم در راستای حضور در همه فعالیت‌های اقتصادی را ندارد و همچنین دولت نباید وارد مقوله تصدی‌گری شود.

وی افزود: برهمین اساس باید در قالب نقشه راه جامع و برنامه عملیاتی علاوه بر تعریف موضوع، هدف‌گذاری کمی و کیفی، مسیر درست تحقق شعار راهبردی سال و حقوق و تکالیف متقابل تولید کنندگان و مصرف کنندگان به درستی تبیین و ریل‌گذاری شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان از بخش کشاورزی به عنوان یکی از پتانسیل‌های مهم استان یاد کرد و ادامه داد: بخش کشاورزی یکی از بزرگترین بخش‌های خصوصی اقتصاد کشور است و برای تحقق جهش تولید در آن باید با ایجاد تحول در بخش‌های مختلف از طریق دانش بنیان سازی و ارتقاء فناوری‌های کشاورزی عمل شود تا بتوان هدف‌های از پیش تعیین شده را محقق کرد.

وی توجه به تکمیل زنجیرهای ارزش در بخش‌های کشاورزی، فنی، معدن، گردشگری و صنایع دستی را نیز از مهمترین محورهای قابل ذکر در این برنامه برشمرد و افزود: توجه به ظرفیت‌های مرز و ترانزیت کالا و مسافر باید به صورت جدی در برنامه‌های تدوینی مدنظر قرار گیرد.

محمدی توجه ویژه به مراکز تولید علم، مهارت و شرکت های دانش بنیان را از ویژگی‌های اصلی این برنامه عملیاتی خواند و گفت: خوشبختانه با همکاری کلیه دستگاه های اجرایی سطح استان و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و بهره گیری از نظرات صاحبنظران در حوزه های مختلف امروز شاهد جمع بندی نهایی این برنامه عملیاتی و ارائه آن در جلسه آتی شورای برنامه ریزی و توسعه استان برای تصویب هستیم که امیدواریم این گام جدید زمینه ساز توسعه بیش از پیش استان را فراهم کند.

 در این جلسه که در دو نوبت صبح و بعد از ظهر و به مدت ٩ ساعت به طول انجامید، مدیران هریک از دستگاه‌های اجرایی استان کردستان ضمن ارائه برنامه‌های پیشنهادی خود و پس از بحث و تبادل نظر در مورد راهبردهای مد نظر هر دستگاه اجرایی، برنامه عملیاتی هر دستگاه تدوین و جهت تصویب در جلسه آتی شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان مشخص شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha