• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022719896
  • خبرنگار : 50107

نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا:

امروز رسانه‌های جمهوری اسلامی و محور مقاومت حرف برای گفتن دارند

امروز رسانه‌های جمهوری اسلامی و محور مقاومت حرف برای گفتن دارند

ایسنا/خراسان رضوی نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) گفت: هر رسانه‌ای که از صهیونیست‌ها طرفداری می‌کرد در افکار عمومی ناکارآمد شد و آن‌ها که از مظلوم حمایت می‌کردند افکار جهان را به خود جلب کردند؛ الان رسانه‌های جمهوری اسلامی و محور مقاومت حرف برای گفتن دارند.

حجت‌الاسلام برهان باقری امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه در همایش بزرگ مسئولین و مدیران روابط عمومی‌های سازمان‌ها و ادارات خراسان رضوی که در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد، با اشاره به آیه ۳۹ سوره احزاب، اظهار کرد: هرچند شأن نزول این آیه در خصوص رسالت انبیا الهی، علما و بزرگان است، اما شما مسئولین روابط عمومی هم در این زمان کار انبیا و افرادی که مبلغ رسالت الهی هستند را انجام می‌دهید.

وی با بیان اینکه کار رسانه، کار آسانی نیست، عنوان کرد: در جریان نبرد غزه خبرنگاران مسلمان و غیرمسلمان و همه کسانی که خواستند صدای مظلوم را جهانی کنند، زحمت کشیدند. الان مشاهده می‌کنید فریاد مظلوم‌خواهی جهانی شده است. من و شما سال گذشته در چنین روزی فکر نمی‌کردیم دانشجویان و اساتید بیش از ۳۰۰ دانشگاه در آمریکا و کشورهای اروپایی فریاد تظلم‌خواهی بلند کنند، از دانشگاه اخراجشان می‌کنند اما محکم پای نظر خود ایستاده‌اند.

باقری افزود: بعد از گذشت ۷۵ سال که رسانه‌های غربی و صهیونیستی به مردم خوراک می‌دادند و افکار عمومی را به سمت مورد نظر خود هدایت می‌کردند، در جنگ غزه خبرنگاران و اصحاب رسانه به خوبی به ایفای نقش پرداختند و توانستند پیام تظلم‌خواهی مردم غزه را به گوش جهانیان برسانند. این عصر، عصر رسانه بوده و در حال حاضر بمب اتم کارایی خود را از دست داده است. الان قدرت هسته‌ای دیگر ارزشی ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در سطح جهان برای اینکه ظالم و متجاوز را تنبیه کند، اقدام کرد. چهار قدرت هسته‌ای جهان گفتند نزن و ایران گفت می‌زنیم. زدیم و هیچ غلطی هم نتوانستند انجام دهند که یکی از مهمترین علل، این بود که افکار عمومی جهان با آن‌ها همراه نبود. هرچند عده‌ای احمق در اسرائیل و آمریکا صحبت از بمب اتم می‌کنند و می‌خواهند فلسطین را نابود سازند، اما میان آن‌ها افرادی هستند که مقداری عقل دارند و متوجه هستند افکار عمومی جهان با آن‌ها نیست.

وی ادامه داد: تا یک سال پیش اینها افکار عمومی جهان را شکل می‌دادند؛ زیرا رسانه در اختیارشان بود و مردم گوش می‌کردند، اما جنگ غزه موجب شد تمام توجه‌ها به سمت مظلومیت مردم غزه برود. افکار عمومی راستی‌آزمایی کردند که کدام رسانه درست و کدام غلط می‌گوید، بنابراین هر رسانه‌ای که از صهیونیست‌ها طرفداری می‌کرد در افکار عمومی ناکارآمد شد و آن‌ها که از مظلوم حمایت می‌کردند افکار جهان را به خود جلب کردند؛ الان رسانه‌های جمهوری اسلامی و محور مقاومت حرف برای گفتن دارند.

باقری با بیان این‌که ما در حال جنگ هستیم، عنوان کرد: با توجه به اینکه در جبهه حق قرار داریم، یکی از کارهایی که باید انجام دهیم همان است که در دفاع مقدس انجام دادیم. نبرد ما جهاد ترکیبی است و جنگ شناختی با دشمن داریم، مهمترین افسران میدان در این جنگ، اصحاب رسانه و روابط عمومی‌ها هستند. روابط عمومی و اصحاب رسانه کاری جز این ندارد و باید هنجارهای الهی را در جامعه گسترش دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) اضافه کرد: دشمن ممکن است برای ترویج برخی ناهنجاری‌ها روی موضوعی تمرکز کند، بنابراین ما باید حواسمان باشد که جبهه دشمن کدام جهت را می‌زند و چه کسانی را هدف خود قرار داده است و باید روی این بخش تمرکز کنیم. نسل جدید ما و دهه ۷۰ و ۸۰ تحت تاثیر تبلیغ دشمن قرار می‌گیرند، بنابراین ما باید مراقبت کنیم. قرار نیست اگر کسی در جبهه حق قرار می‌گیرد منتظر تشویق باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان اصحاب رسانه و روابط عمومی باید در بیان حق محکم بایستیم و به جز خدا از احدی نترسیم. ما قدم به قدم رو به جلو هستیم و همان تعبیر رهبر معظم انقلاب که به قله نزدیکیم. زحمات شما در عرصه جهاد تبیین در حال جواب دادن است و الان بعد از این همه زحمات و تحمل سختی‌ها اروپا و آمریکا در سطح جهان حرف شما را می‌زنند. کاری که شما در عرصه رسانه انجام دادید موجب شد شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل جهانی شود. ما باید دست به هم‌افزایی بزنیم و جبهه ما با هم متحد باشد؛ موازی‌کاری معنا ندارد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha