• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403022719912
  • منبع : نمایندگی مرکزی

دوازدهمین دوره مسابقات دادرسان در استان مرکزی برگزار شد

دوازدهمین دوره مسابقات دادرسان در استان مرکزی برگزار شد

ایسنا/مرکزی مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات المپیاد آماده(المپیاد مهارت های امدادی دادرسان هلال احمر ) با شرکت ۲۰ تیم دانش‌آموزی پسر و دختر در بانک شازند برگزار شد.

از مجموع ۲۰ تیم شرکت‌کننده، ۹ تیم دانش‌آموزی متشکل از ۱۲۶ پسر شهرستان‌های اراک، ساوه، دلیجان، خمین، غرق آباد، تفرش، فراهان، شازند و آشتیان است. ۱۵۴ دانش‌آموز دختر نیز در قالب ۱۱ تیم دانش‌آموزی از شهرستان‌های اراک، شازند، ساوه، دلیجان، خنداب، فراهان، کمیجان، زرندیه، خمین، تفرش و آشتیان در این مسابقات حاضر شده‌اند.

این مسابقات در ۹ آیتم شامل حمل مصدوم(حمل انفرادی و گروهی)، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی ریوی، اطفاء حریق(اطفاء با کپسول و آب)، اسکان اضطراری، پناهگیری و خروج ایمن و آیتم جانبی الوارچینی برگزار شد.

در گروه دختران تیم‌های ساوه، آشتیان و شازند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و تیم زرندیه نیز عنوان تیم بشردوستی را کسب کرد و تیم اراک در بخش مسابقات جانبی به عنوان تیم برتر معرفی شد.

در گروه پسران تیم‌های اراک، آشتیان و ساوه به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و تیم غرق اباد نیز عنوان تیم بشردوستی را کسب کرد.

طرح ملی دادرس(دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت) در راستای آشنایی اصولی با روش‌های خودمراقبتی اجرا می‌شود تا دانش‌آموزان بتوانند جان خود را در مواقع حوادث و بلایا حفظ کرده و به دوستان و خانواده خود نیز در حوادث مختلف یاری‌رسانی کنند.

مسابقات المپیاد آماده نیز فرصتی است برای مرور و محک دانش و مهارت دانش‌آموزان در حیطه امدادهای اولیه تا در قالب رقابت‌های سالم و دوستانه بار دیگر آنها را تمرین و بازآموزی کنند.

هدف از برگزاری این المپیاد افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت دانش‌آموزان آماده برای مقابله با حوادث، توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی در بین دانش آموزان، سازماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش ‌آموزان آموزش دیده، توانمندسازی و برخورداری از مهارت‌های کار گروهی عنوان شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از هلال احمر استان مرکزی، در پایان این دوره تیم‌های اول مسابقات به تفکیک جنسیت به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha