• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403022719918
  • خبرنگار : 71505

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها:

رویه شوراباوری رئیس جمهور و وزیر کشور در تمام ارکان دولت ساری و جاری شود

رویه شوراباوری رئیس جمهور و وزیر کشور در تمام ارکان دولت ساری و جاری شود

نماینده استان قزوین در شورایعالی استان‌ها گفت:‌ باید رویه شوراباوری رئیس جمهور و وزیر کشور در تمام ارکان دولت ساری و جاری شود.

به گزارش ایسنا، سید فرهاد حسینی در نطق پیش از دستور خود در بیست و هشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که صبح امروز برگزار شد، گفت: امروز روابط عمومی است و باید بگویم که روابط‌عمومی تبدیل به یک نیاز حیاتی شده است و برای برقراری ارتباط مناسب با عموم جامعه و مخاطب هدف، جزوی از ضروریات سازمان‌ها شده که در این راستا جریان صحیح اطلاعات نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، لذا این روز را به فعالان عرصه روابط عمومی و ارتباطات در کشور به ویژه در حوزه شورایعالی استان‌ها تبریک گفته و انتظار داریم در راستای تقویت شورای راهبردی رسانه ، تقویت ساختار روابط عمومی‌های شوراهای استان، برنامه‌ریزی و نگاه ویژه به تعامل و اجرای طرح‌های رسانه‌ای برای معرفی و ارتقاء جایگاه شورایی کشور اقدام لازم صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم وحدت و همدلی و تعامل بیش از پیش با نهادها و سازمان‌های بالادستی برای ارتقاء جایگاه شورایی برای پیگیری مشکلات و رفع مسائل مربوطه اظهارکرد: باید رویه شوراباوری رئیس جمهور و وزیر کشور در تمام ارکان دولت ساری و جاری شود و بر این اساس لازم است در اساسنامه جدید مورد نظر سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که در سال گذشته رد شد و مجدداً در حال بررسی است، در نگاه دولتی به جامعه شورایی تجدید نظر شود، چرا که در غیر این صورت باید فاتحه شورایی خوانده شود، زیرا یک مجموعه تشریفاتی بی‌اثر و به دور از شأن نمایندگی مردم خواهد بود که با اصول قانون اساسی منافات دارد و شهرداری‌ها نیز متاثر از آن بوده و لازم است در هیئت مدیره آن مجموعه نمایندگان شورا نیز دیده شود.

حسینی با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه خود در استان قزوین، افزود: از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم که نسبت به مطالبات مردم در خصوص راه‌های روستایی و جاده‌ای استان و همت مضاعف و جدیت برای تحقق اهداف دولت در خصوص مسکن ملی و احداث زمین در زمینه فرزندآوری را در دستور کار قرار دهد.

نماینده قزوین در شورایعالی استان‌ها اضافه کرد:‌ امروز آلاینده‌هایی همچون نیروگاه شهید رجایی و سیمان آبیک سلامت مردم را به خطر انداخته‌اند و باید با هزینه لازم و نظارت جدی آلودگی را مرتفع سازند.

وی ادامه داد: دشت «الله آباد» یک تهدید بزرگ منطقه‌ای است با ریزگردهای نمکی که اگر دیر بجنبیم مردم چند استان لطمات جبران ناپذیری را متحمل خواهند شد، لذا باید کارگروه ویژه‌ای تعیین و برای تبدیل این دشت به تالاب تشکیل شده و اقدام شایسته صورت گیرد.

 نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها با تذکر به مدیرعامل راه آهن کشور نیز اظهارکرد: تکمیل پروژه ۱۰ سال معطل مانده  پل روگذر راه آهن محدوده آبیک قشلاق، معطل چند میلیارد ناچیز به بهای گزاف نارضایتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم پای کار نظام و انقلاب است و در شأن مجموعه شما نیست و این موضوع هر روز در منظر مردم است که باید برای اتمام آن در اسرع وقت اقدام شود.

حسینی همچنین با اشاره به امکان وقوع حادثه سیل شیراز و مشهد و اتفاقات مشابه در استان قزوین، گفت:  تنها ورودی شهر آبیک از اتوبان که دروازه ورودی استان است، یک مسیر نیست بلکه مسیل و آبراه است و نیاز است با احداث پل روگذر اتوبان این معضل مرتفع شود و همچنین جاده باریک و حادثه‌خیز آبیک خاکعلی که هر ساله خسارات بسیار و قربانی از مردم منطقه می‌گیرد نیاز به دو بانده شدن دارد که باید به آن توجه ویژه شود و در دستورکار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: بزرگراه غدیر در شهرستان آبیک فرصتی است که باید ایمن‌سازی در آن صورت بگیر، لازم است با ایجاد رمپ و لوپ بر روی پل بزرگراه غدیر در محدوده احمدآباد قشلاق از حوادث ناگوار و جان باختن مردم محلی جلوگیری کرد و با توجه به جاده ترانزیتی مجاور بزرگراه از ظرفیت اقتصادی و کاهش بار ترافیکی منطقه بهره‌برداری لازم را کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha