• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403022719924
  • خبرنگار : 50455

شهردار قم:

اختلافات و نبود سلامت‌ باعث تضعیف شوراها شده است

اختلافات و نبود سلامت‌ باعث تضعیف شوراها شده است

ایسنا/قم شهردار قم با تأکید بر اینکه برخی اختلافات و عدم سلامت‌ها سبب تضعیف شوراها شده است، بیان کرد: کار شورایی با وحدت باید انجام شود و این وحدت دارای دو جنبه داخلی و خارجی است.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز، ۲۷ اردیبهشت‌ماه در اختتامیه هفتادویکمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان به میزبانی شهر مقدس قم که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: شهید چمران به‌عنوان یک الگو در انقلاب اسلامی مطرح هستند.

وی ضمن تبریک دهه کرامت، مطرح کرد: شورا یک پارلمان محلی است که با رویکرد مردم‌سالاری می‌تواند در راستای رفع مشکلات مردم اقدام کند.

شهردار قم با اشاره به اینکه روح شورا ارتباط مستقیم با مردم است، عنوان کرد: پیش از دوران اسلام در اصل افلاطون و ارسطو نیز شهرها به‌صورت شورایی اداره می‌شدند.

وی با بیان اینکه در زمان مشروطه نیز شوراها در کشور نقش مؤثری داشتند، تصریح کرد: در دین اسلام نیز تأکید بسیاری به شورا و جایگاه شورا شده است.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه پس از انقلاب اسلامی نیز یکی از دستورات اصلی و اولیه تشکیل شورای اسلامی شهر بوده است، بیان کرد: در اصول قانون اساسی نیز به شوراها توجه شده است.

وی با بیان اینکه یکی از وجهه‌های شوراها بحث نظارتی است، یادآور شد: همچنین به جنبه تصمیم‌گیری شوراها نیز در قانون اساسی اشاره‌شده است.

شهردار قم تاکید کرد: امروز متأسفانه شوراها بیش‌تر شورای شهرداری هستند تا شورای شهر، و این موضوع به یک چالش تبدیل‌ شده است.

وی با تأکید بر اینکه برخی اختلافات و عدم سلامت‌ها سبب تضعیف شوراها شده است، اظهار کرد: کار شورایی با وحدت باید انجام شود و این وحدت دارای دو جنبه داخلی و خارجی است.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه فردی که وارد شورا می‌شود باید دارای تجربه باشد، مطرح کرد: افرادی که وارد شوراهای اسلامی شهرها می‌شوند باید خود را از اقدامات حزبی و جناحی دور کنند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های شورای عالی استان‌ها عنوان کرد: ظرفیت شورای عالی استان‌ها قانون‌گذاری است ولی متأسفانه طی دوره‌های مختلف تضعیف‌شده است.

شهردار قم با تأکید بر اینکه باید برخی ظرفیت‌های قوی شوراها فعال شود، اظهار کرد: مطالبه‌گری جمعی که امروز گردهم آمده است برای بازپس‌گیری اختیارات شوراها بسیار اثرگذار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha