• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403022719925
  • خبرنگار : 50130

آغاز رقابت ۵۰۰ دانشجو در جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه ها در کردستان

آغاز رقابت ۵۰۰ دانشجو در جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه ها در کردستان

ایسنا/کردستان سی و هشتمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها با حضور ۵۰۰ دانشجو از سراسر کشور در ۹ بخش و ۴۱ رشته از ۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت ماه در دانشگاه کردستان آغاز شد.

حجت‌الاسلام صفی‌زاده، امروز پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت) در آیین افتتاحیه سی‌وهشتمین جشنواره قرآن و عترت که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانشگاهیان و ارتقای سطح علمی و پژوهشی در زمینه قرآن و عترت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان تصریح کرد: بدون شک، قرآن کریم به عنوان کتاب آسمانی و نور الهی، نقشه راه زندگی بشر و چراغ هدایت انسان در مسیر سعادت و رستگاری است و توجه به آموزه‌های نورانی قرآن و عمل به دستورات آن می‌تواند جامعه را به سمت تعالی و کمال سوق دهد.

وی افزود: دانشگاه‌ها به عنوان مراکز علم و دانش، نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی در بین جوانان دارند و برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره قرآن و عترت می‌تواند فرصتی مناسب برای دانشجویان باشد تا با آموزه‌های قرآن کریم بیشتر آشنا شده و در مسیر تعالیم آن گام بردارند.

حجت الاسلام صفی‌زاده با اشاره به اینکه بخش معارف مهم‌ترین بخش رقابتی این جشنواره است، خاطرنشان کرد: در این بخش دانشجویان در رشته‌های تفسیر، حفظ و مفاهیم، سیره بزرگان دین، احکام، پرسمان معارفی، حفظ و مفاهیم دینی و سبک زندگی اسلامی ایرانی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان، ۵۰۰ نفر از دانشجویان همه مراکز آموزش عالی کشور در سی‌وهشتمین دوره جشنواره قرآنی، در ۹ بخش و ۴۱ رشته به رقابت می‌پردازند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان هم چنین از برگزاری بخش‌های پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری در این جشنواره خبر داد و گفت: در بخش پژوهشی دانشجویان در رشته‌های مقاله نویسی و نقد کتاب، در بخش فناوری در رشته‌های تولید نرم‌افزار و اپلیکیشن، در بخش ادبی در رشته‌های شعر، فیلم‌نامه‌نویسی، داستان‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی و در بخش هنری در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، تذهیب، فیلم کوتاه و طراحی پوستر و معرق با یکدیگر رقابت می‌کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha