به گزارش خبرنگار ایسنا، ترافیک هر روزه شهر قلعهنو واقع در شهرستان ری که مسیر تردد مردم برای شهرستانهای جنوب شرق است به موضوعی حاد برای مردم جنوبشرق استان تهران تبدیل شده و ساکنان این مناطق، همواره بهترین زمان طلایی خود را در ترافیک این منطقه سپری میکنند که این گره کورترافیکی با احداث کمربندی در حال بازگشایی است.
«امیرحسین آزاد دوار» معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران کمربندی قلعهنو را یکی از مهمترین پروژههای استان تهران دانست و خاطرنشان کرد: گلوگاه ترافیکی جنوب شرق استان تهران نیازمند احداث سریع این کمربندی است.
وی بیان کرد: گره ترافیکی قلعهنو سه شهرستان همجوار ورامین، پیشوا، قرچک و حتی گرمسار و ایوانکی را هم در برگرفته و چندسالی است که ترافیک در بخش قلعه نو به اوج خود رسیده است.
این مسئول ادامه داد: اولین گره ترافیکی مربوط به مغازههای تجاری است که غیرقانونی در جنوب شهر ساخته شده و در حال کسب درآمد هستند و بیشترین ترافیک را در این منطقه شکل دادهاند و گره ترافیکی دیگر دور برگردانهای شهری است که به اقتضای دسترسی شهری ایجاد شده و این دوربرگردانها مشکلات ترافیکی را دو برابر کرده است.
آزاد دوار گفت: این دو مشکل از عمدهترین مشکلات ترافیکی شهر قلعهنو است که موجب بار ترافیکی در صبحگاه از قرچک به سمت تهران و عصرها از تهران به سمت قرچک و باعث دغدغه و اتلاف وقت مردم دیار ۱۵ خرداد شده است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه عنوان کرد: جلسات متعددی با معاون اجرایی رئیسجمهور در نهاد ریاست جمهوری برای حل معضل ترافیک قلعهنو برگزار و مسائل و مشکلات ترافیکی را مطرح نمودیم و برای احداث کمربندی قلعه نو از جنوب شهر تصمیماتی گرفته شد.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه عنوان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در اسفندماه سال گذشته مناقصه احداث کمربندی قلعه نو به طول ۲/۵ کیلومتر واقع در محور ری به ورامین را برگزار کرد و پس از ارزیابیهای کیفی عملیات اجرایی کمربندی قلعهنو شروع شد.
این مسئول ادامه داد: با اجرای این پروژه، جاده ۴ بانده با دو مسیر رفت و برگشت احداث میشود تا بار ترافیکی در این محدوده کاسته شود و ۲ مسیر رفت و برگشت دیگر در فازهای بعدی به این طرح اضافه خواهد شد.
آزاد دوار با بیان اینکه کارهای مطالعاتی در حال انجام است، ادامه داد: اعتبار اولیه برای اجرای این مسیر ۱۰۰ میلیارد تومان پیشبینی شده بود که با بررسیهای انجام شده و تملک اراضی و برنامههای نقشه برداری و... برای تکمیل پروژه، مبلغ هزار میلیارد تومان نیاز است.
وی در ادامه گفت: نماینده وقت قرار بود عهدهدار رایزنیها برای تملیک اراضی شود، اما این تملک انجام نشد و با وجود مخالفان این طرح، پروژه به صورت موقت، متوقف تا راهکار مناسبی با تعامل مردم و مسئولین اتخاذ شود.
این مسئول ادامه داد: کمربندی قلعهنو با توجه خاص معاون اجرایی رئیسجمهور در حال پیگیری است؛و چند طرح دیگر که قبلا در شهرستانهای استان تهران راکد مانده بود، دوباره فعال شد و قرار است این پروژهها تکمیل و تحویل مردم شود.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راهوشهرسازی استان تهران با بیان اینکه تملک املاک معارضین بر عهده این اداره نیست، تصریح کرد: با دستور معاون اجرایی ریاست جمهوری این طرح و تمام طرحهای اینچنینی نظیر تملک، آزادسازی و اصلاح پروژه و ترافیک بر عهده راهو شهرسازی گذاشته شده شده و چون در طرحهای جهادی قرار گرفته به زودی تکمیل میشود.
وی گفت: تملک اراضی در حال حاضر به صورت کند و دو قطعه دو قطعه پیش میرود، اما امیدواریم با ورود دستگاههای نظارتی از جمله دستگاه قضا و دادستان محترم تهران، مشکل پیش رو هر چه سریعتر برطرف شود.
آزاد دوار در پایان این گفتوگو گفت: از تمامی دستگاههای اجرایی و به خصوص دادستان که با ورود به این موضوع در این برهه زمانی کمک شایانی در انجام پروژه داشتهاند تشکر و قدردانی میکنیم و امیدواریم بتوانیم تا سال ۱۴۰۴ این پروژه را به اتمام رسانیم و گره کور ترافیکی را از این منطقه برداشته و موجبات رضایتمندی مردم دیار ۱۵ خرداد را حاصل نماییم.
انتهای پیام
نظرات