• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022719989
  • خبرنگار : 30147

فرماندار طرقبه شاندیز

مخازن بندهای طرقبه شاندیز شرایط باتلاقی دارند/به حریم سازه‌های آبخیزداری نزدیک نشوید

مخازن بندهای طرقبه شاندیز شرایط باتلاقی دارند/به حریم سازه‌های آبخیزداری نزدیک نشوید

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار طرقبه شاندیز گفت: با توجه به اینکه در شرایط نبود آب در مخازن بندهای احداثی، رسوبات بر جای مانده شرایط باتلاقی را ایجاد می‌کند، هرگونه تردد افراد و احشام به دلیل خطر فرو رفتن در گل و لای مخاطره آمیز است.

حمیدرضا ضیایی رحیمیان در گفت و گو با ایسنا افزود: با توجه به ریزش نزولات آسمانی و آبگیری اکثر سازه‌های آبخیزداری اعم از بندهای گابیونی، خاکی، سنگ و ملات و پخش سیلاب، از تمامی همشهریان عزیز و گردشگران درخواست می‌شود، تحت هیچ شرایطی در آب انباشت شده پشت این سازه‌ها اقدام به شنا نکنند.

وی گفت: انباشت حجم بالایی از رسوبات، گل‌آلود بودن آب و سیلابی بودن جریان‌های ورودی به این سازه‌ها، شرایط بسیار خطرناکی حتی برای شناگران ماهر به وجود می‌آورد، درخواست می‌شود با جدی گرفتن نکات ایمنی و پرهیز از اقدامات پرخطر، ایمنی و سلامت را برای خود و دیگران به ارمغان آورید.

فرماندار طرقبه شاندیز هم چنین بر پرهیز از نزدیک شدن و اتراق در محدوده حریم انواع سازه‌های آبخیزداری از جمله بندهای خاکی، سنگ و ملاتی و... گفت: نمایندگان و مالکین، شوراها و دهیاران از باز بودن شیر فلکه خروجی و سرریز سازه‌های آبخیزداری اطمینان حاصل کنند.

وی با تأکید بر این که تحت هیچ شرایطی به فرزندان خود اجازه تردد در مکان‌های یاد شده را ندهند و برای تفریح از مکان‌های مطمئن استفاده کنند، گفت: سازه‌های آبخیزداری تحت هیچ شرایطی استاندارد لازم برای شنا کردن ندارند لذا از شنا در این سازه‌ها اجتناب‌ نمایید.

رحیمیان گفت: اگرچه در حال حاضر مشکل خاصی در شهرستان نداریم اما درخواست می‌شود به هشدارهایی که صادر می‌شود حتما توجه داشته و از ترددهای غیر ضروری به جد پرهیز کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha