• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022720013
  • خبرنگار : 50253

رئیس اداره بهزیستی قوچان

کمک ۲۵ میلیاردی خیرین قوچانی به بهزیستی

کمک ۲۵ میلیاردی خیرین قوچانی به بهزیستی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره بهزیستی شهرستان قوچان از کمک ۲۵ میلیاردی خیرین این شهرستان به بهزیستی خبر داد.

مرتضی ترنیکی ۲۷ اردیبهشت در نشست خبری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ در حوزه مشارکت‌های مردمی ۲۵ میلیارد و ۱۳۸ میلیون و ۷۲۰ هزار ریال در قالب تأمین نیازهای مددجویان بهزیستی پرداخت شد.

وی عنوان کرد: در اداره بهزیستی شهرستان قوچان بیش از ۶ هزار پرونده مددجویان که شامل معلولین، زنان سرپرست خانوار و بیماران از کار افتاده و... است وجود دارد که برای این افراد مستمری ماهانه ۶۰ میلیارد ریال پرداخت می‌شود و جامعه هدفی بالغ‌بر ۱۸ هزار نفر را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به مشارکت‌های مردمی در اداره بهزیستی شهرستان قوچان گفت: حوزه مشارکت‌های مردمی با بهره‌مندی از مشارکت آحاد جامعه در راستای ارتقا سطح زندگی و بهبود معیشت جامعه هدف سعی بر این دارد که با مشارکت فعالانه خیرین نیازهایی از قبیل مسکن، تأمین جهیزیه، هزینه ازدواج، درمان و تحصیل مددجویان را تأمین کند و در این راستا گام مهمی را در ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف بردارد.

ترنیکی افزود: سال گذشته در حوزه مشارکت‌های مردمی ۲۵ میلیارد و ۱۳۸ میلیون و ۷۲۰ هزار ریال در قالب تأمین نیازهای مددجویان بهزیستی پرداخت شد که ۳۰۰ بسته لوازم‌تحریر، ۲۴ دستگاه بخاری،۱۹ سری جهیزیه با همکاری سپاه و تعداد ۹ کمک‌هزینه جهیزیه، ۶۰۰ بسته معیشتی و شب یلدایی توزیع شد و مواردی همچون کمک‌های خدماتی مثل پزشکان داوطلب و وکلا، کمک به خیریه و فرزندان مراکز، پرداخت کمک موردی، درمان، سرمایه کار، مسکن و... به مددجویان ارائه شد.

وی با بیان اینکه تأمین مسکن یکی از دغدغه‌های بهزیستی و نیازهای اساسی جامعه هدف است و نقش مهمی در توانمندسازی خانواده تحت پوشش دارد، اظهار کرد: سال گذشته مبلغ ۵۴ میلیارد و ۲۱۵ میلیون و ۳۳۰ هزار ریال تسهیلات در حوزه مسکن تحت عنوان کمک هزینه ساخت، ودیعه مسکن و خرید به ۱۵۹ نفر از مددجویان بهزیستی شهرستان قوچان پرداخت شد که از این میان مبلغ ۲۸ میلیارد و ۶۱۵ میلیون و ۳۳۰ هزار ریال در حوزه ساخت مسکن و ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به عنوان کمک هزینه ودیعه مسکن بوده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قوچان اضافه کرد: این تسهیلات در مناطق شهری برای خانواده‌های تک معلولی و زنان سرپرست خانوار مبلغ یک میلیارد ریال و برای خانواده‌های دو معمولی دو میلیارد ریال و برای روستاهای دارای دو معلول یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچ یک از متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن در نوبت نیستند، گفت: سال گذشته ۴۴ مورد ساخت مسکن روستایی تحویل و واگذار شده است و در حال حاضر ۲۲ پرونده تکمیل شده و منتظر تأمین اعتبار هستیم.

ترنیکی ادامه داد: در سال مالی گذشته تعداد ۳ مورد مسکن دو معلولی شهری و یک مورد مسکن دو معلولی روستایی داشتیم که به اتمام رسیده است. به مددجویان متقاضی ساخت مسکن تسهیلاتی همچون امتیاز آب، برق و گاز به‌ صورت رایگان واگذار می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قوچان با اشاره به پرداخت ۶۲۵ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه اشتغال به مددجویان این اداره، گفت: این تسهیلات برای بیش از ۴۶۵ نفر در قالب تبصره ۱۸ و با همکاری بانک‌های عامل در شهرستان صورت گرفته است.

وی افزود: در بحث اشتغال، بهزیستی شهرستان قوچان به تعهد بیش از ۱۰۰ درصد خود عمل نموده و عمده مشاغل ایجاد شده در بخش دامداری، خدماتی و مشاغل خرد و ۷۰ درصد وام‌های ارائه شده مربوط به حوزه روستایی بوده است.

ترنیکی با اشاره به طرح پرداخت حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی از پرداخت مبلغ ۷ میلیارد ریال به ۸۰ نفر از کارفرمایان خبر داد و افزود: در این طرح کارفرمایان با استخدام مددجویان تحت پوشش بهزیستی از خدمات بیمه‌ای و تسهیلات سازمان بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha