• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403022720035
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل امور فرهنگی و زیارت استانداری فارس خبر داد:

ساماندهی مقبره مادر حضرت شاهچراغ(ع)

ساماندهی مقبره مادر حضرت شاهچراغ(ع)

ایسنا/فارس مدیرکل امور فرهنگی و زیارت استانداری فارس از ساماندهی مقبره ام احمد(س)، مادر حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز خبر داد.

سیدمجتبی علوی امروز، ۲۷ اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید جمعی از مسئولان استان فارس از مقبره ام احمد(س)، مادر حضرت شاهچراغ(ع) با اعلام این خبر گفت: در تاریخ مناقب و فضایل زیادی برای مادر حضرت شاهچراغ(ع) نوشته شده است که از جمله آن می‌توان به امینه ولایت، امانت‌دار ودایع امامت و... اشاره کرد.

وی یادآور شد: حضرت ام احمد(س)، همسر امام موسی کاظم(ع) و مادر امامزادگان واجب‌التعظیمی چون حضرت شاهچراغ(ع)، حضرت سیدمیرمحمد(ع) و حضرت حمزه(ع) هستند.

علوی با بیان اینکه حضرت ام احمد(س) با امانت‌داری خود موجب استقرار امامت امام رضا(ع) و همچنین استقرار مذهب تشیع به عنوان مذهب رسمی ایران اسلامی شدند، افزود: آن حضرت پس از عزیمت به ایران به همراه فرزندان خود از جمله حضرت شاهچراغ(ع) در شهر مقدس شیراز به رحمت ایزدی پیوست و  مضجع شریف ایشان در شیراز  نزدیک به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، حدفاصل خیابان فرهنگ و طالقانی قرار دارد.

مدیرکل امور فرهنگی و زیارت استانداری فارس اظهار کرد: از قریب ۱۲ سال پیش اقداماتی برای توسعه بقعه ام احمد(س) و احداث حرمی با مشارکت مردم، هیئت امنا و تعدادی از مسئولان انجام شد که از جمله آن می‌توان به تهیه ۲۳۰۰ متر زمین اطراف بقعه، تهیه نقشه و انجام محاسبات مورد نیاز و پی‌ریز بنای ساختمان و بازگشایی راه‌های دسترسی به این بقعه شریف اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این کار به دلیل یکسری مشکلات متوقف شد، گفت: به منظور رفع این مشکلات بازدید استاندار فارس، رئیس کل دادگستری فارس، دادستان شیراز، فرمانده انتظامی فارس، شهردار شیراز، مدیرکل اوقاف فارس و رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز از این بقعه انجام شد و در همین مکان هم جلسه‌ای برای رفع موانع و مشکلات ساماندهی بقعه برگزار شد و در نهایت موارد لازم مصوب شده و دستورات لازم صادر شد.

علوی در پایان ابراز امیدواری کرد: با اتمام عملیات ساخت و ساز این مقبره شریف، این مکان به عنوان یکی از محل‌های اصلی فرهنگی و عبادی شهر مورد استفاده عموم مردم و همچنین  به عنوان یکی از مکان‌های اصلی گردشگری مذهبی و زیارت مورد زیارت و  بازدید زائران و مسافران شهر مقدس شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha