• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403022720037
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار :

تأمین زیرساخت و ارتقای کیفیت آموزش، دو گام دولت برای آموزش و پرورش استان اردبیل است

تأمین زیرساخت و ارتقای کیفیت آموزش، دو گام دولت برای آموزش و پرورش استان اردبیل است

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل با بیان اینکه در گام نخست ساخت مدارس و تجهیز آن را پیگیری می‌کنیم، ابراز امیدواری کرد با عبور از گام اول، ارتقای کیفیت آموزش دانش آموزان استان را در گام دوم پیگیری کنیم.

سیدحامد عاملی، ۲۷ اردیبهشت در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدسه ساز استا اردبیل با تأکید بر اینکه دغدغه خیرین مدرسه ساز استان آینده و سعادت دانش آموزان است، گفت: تضمین آینده کشور با آموزش مدرسه‌ای با کیفیت محقق می‌شود.

وی افزود: خیرین با ساخت مدرسه و ایجاد امکان تحصیل برای فرزندان خانواده های بی‌بضاعت باعث نجات آن خانواده‌ها شده و تعالی جامعه را رقم میزنند.

استاندار اردبیل ادامه داد: دولت در گام اول با همکاری خیرین مدرسه ساز استان به‌دنبال احداث مدارس و تجهیز آن‌ها است و امیدواریم با عبور زودهنگام از این مرحله، در گام دوم ارتقای کیفیت آموزش در مدارس برای دانش آموزان را در دستور خواهیم داشت.

عاملی با بیان اینکه دغدغه در امر آموزش و پرورش استان دیگر نباید کلاس و مدرسه و فضای فیزیکی باشد، اظهار کرد: دو هزار کلاس درس در استان کمبود داریم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم در سال جاری ۵۰۰ کلاس درس با اعتبارات دولتی در سطح استان ساخته شود.

وی با تأکید بر اینکه در برخی از شهرستان‌های استان اردبیل سرانه آموزشی یک سوم میانگین کشوری است، تصریح کرد: ۵۰۰ کلاس درس توسط خیرین استان احداث می‌شود و همچنین تفاهمنامه ای را برای ساخت ۲۲۰ کلاس درس منعقد کرده ایم.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: ۳۰۰ کلاس درس به بهره‌برداری رسانده‌ایم و بخشی از اعتبارات جهت ساخت مدرسه نیز در سفر ریاست جمهوری به استان و نیز از محل مولدسازی تأمین خواهد شد.

ایران قوی در گرو معلم و دانش‌آموز قوی است

در این مراسم کلام الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تأکید بر اینکه ایران قوی با مدرسه و کلاس درس و معلم و دانش آموز قوی محقق می‌شود، گفت: باید از نظر فضای آموزشی به روز و استاندارد باشیم.

وی مطرح کرد: در امکانات و تجهیزات و فضای آموزشی در استان اردبیل با فقر مواجه هستیم و تراکم دانش آموزان در مدارس بالا است و کیفیت آموزش را کاهش می‌دهد.

صفری عنوان داشت: مسئولان یکصدا با همکاری و همراهی خیرین مدرسه ساز در استان اردبیل در جهت ایجاد و ازدیاد فضای آموزشی تلاش می‌کنند.

خیرین مدرسه ساز استان یک هزار کلاس درس خواهند ساخت

جواد قرآن نویس، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان نیز در این جشنواره با اشاره به اینکه خیرین یک هزار کلاس درس در سه سال احداث خواهند کرد، بیان کرد: ۴۴۸ مدرسه با یک هزار و ۸۰۰ کلاس با مشارکت خیرین و نوسازی مدارس استان تاکنون ساخته شده است و در اختیار آموزش و پرورش استان اردبیل قرار گرفته است.

وی با اظهار اینکه سرانه آموزشی در استان پایین می باشد، افزود: امیدها برای تأمین سرانه آموزشی لازم برای دانش آموزان در سطح استان به خیرین مدرسه ساز است.

این خیر اردبیلی خاطرنشان شد که فضاهای آموزشی استان شرایط خوببی ندارد و استانداری نیز در کنار خیرین در سه سال آتی دو هزار کلاس درس خواهد ساخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha