• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403022720053
  • خبرنگار : 50627

رییس مجمع عمومی بسیج شهرداری مراکز استان های کشور:

بسیج شهرداری سازمانی منحصر بفرد در سلسله مراتب سپاه و شهرداری ها است

بسیج شهرداری سازمانی منحصر بفرد در سلسله مراتب سپاه و شهرداری ها است

ایسنا/آذربایجان شرقی رییس مجمع عمومی بسیج شهرداری مراکز استان های کشور گفت: گستره بسیج شهرداری ها به اندازه شهرها است که یک سازمان منحصر بفرد به شمار می‌رود و در این راستا نیز در سلسله مراتب سپاه و شهرداری ها یک ساختار مستمر و خاص دارد.

محمد مهدی حسن‌زاده روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در حاشیه دومین همایش هم‌اندیشی مسئولان بسیج شهرداری‌های مراکز استان‌ها و در نشست خبری، هدف‌گذاری این مجمع و همایش را سه محور اصلی مفاهمه و اشتراک بر ماموریت، تعریف برنامه های مشترک، تبیین کار های الگو دانست و گفت: بسیج شهرداری ها وظیفه تربیت نیروهای انقلابی و ارزشی، ترویج تفکر بسیجی و جهادی در کارکنان و خانواده ها و قدرت بسیج کنندگی برای تحقق ماموریت های انقلابی را دارد، امیدواریم سند راهبردی بسیج شهرداری را برای اجرایی و عملیاتی کردن در سال‌های آینده داشته باشیم.

وی به تشریح کلمه «بسیج شهرداری» پرداخت و افزود: واژه بسیج حاکی از این است که برنامه‌های ورزشی، اجتماعی، فرهنگی و رفاهی برای کارکنان و خانواده کارمندان و ماموریت‌های سازمان بسیج کشور را در شهرداری‌ها برگزار کنیم.

حسن‌زاده به تاثیرگذاری بسیج شهرداری‌ها در عرصه های مختلف تاکید کرد و گفت: بسیج شهرداری‌ها مقام سیاست‌گذاری، ارگان تصمیم ساز برای مدیران ارشد، نهاد هماهنگ کننده، پیگیری کننده ماموریت‌های انقلابی، مطالبه‌گری، جلوگیری از فساد، پشتیبان کننده، عنصر و نهاد هدایت‌کننده اوامر و سیاست‌های اصلی فرمانده سپاه استان و شهرداری‌ها را دارد.

وی راهکارهای اجرایی و بسترساز ارائه شده در دومین مجمع بسیج شهرداری های کشور برای عملیات های مشترک کشوری را تصریح کرد و افزود: مدیریت راهیان نور برای کارکنان و خانواده ها، ارتحال امام خمینی(ره)، مدیریت راهپیمایی اربعین، برنامه های نشاط و تعالی برای خانواده های کارمندان شهرداری از جمله عملیات‌های مشترک کشوری است که هر یک از شهرداری‌ها تجربیات موفق و قابل اجرا را برای الگوگیری و بهره‌مندی ارائه می‌دهند.

سرهنگ رحیم ملاحسینی، فرمانده سازمان بسیج شهرداری از واکنش‌های عالی مردمی در راستای برگزاری جام پرچم در کلاشهر تبریز ابراز خرسندی کرد و افزود: جام پرچم در سه مرحله با حضور ۲۰ هزار نفر زیر ۱۴ سال برگزار شد. 

وی ادامه داد: با برگزاری جام پرچم شاهد احترام به شان و منزلت پرچم و تاثیر گذاری بر قشر جوان و نوجوانان و خانواده‌های ورزشکاران بودیم.

وی از برگزاری مرحله چهارم جام پرچم همزمان در سراسر کشور خبر داد و گفت: دبیرخانه ثابت جام پرچم در تبریز تشکیل شده و طبق مصوبه وزارت کشور، مرحله چهارم جام پرچم در کل کشور برگزار خواهد شد.

ملاحسینی ضمن اشاره به فعالیت‌های بسیج شهرداری، از عضویت هفت هزار نفر در بسیج شهرداری کلانشهر تبریز خبر داد و افزود: شهرداری تبریز سال گذشته در بحث اربعین کار های شاخصی از جمله آنها اعزام روزانه یک هزار نفر به مرز های ایران و عراق و همیاری به موکب های دیگر هیأت حسینی است.

وی به نظرسنجی میزان رضایتمندی از شهرداری تبریز توسط جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: مسابقات ورزشی محلات با همیاری و همکاری شهرداری تبریز برگزار می‌شود که تاثیر بسزایی در رفاه و نشاط عمومی دارد.

شایان به ذکر است دومین دوره همایش هم‌اندیشی مسئولان بسیج شهرداری‌های مراکز استان‌ها به مدت دو روز به حضور فرمانداران بسیج شهرداری‌ها به مدت دو روز در مجموعه تاریخی و فرهنگی عمارت شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

اولین دوره همایش هم‌اندیشی مسئولان بسیج شهرداری‌های مراکز استان‌ها سال گذشته در کلانشهر تهران برگزار شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha