• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403022720073
  • خبرنگار : 71963

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد تهران غرب:

قدرت روایتگری مهمترین ابزار و مولفه در فضای رسانه ای و ارتباطات است

قدرت روایتگری مهمترین ابزار و مولفه در فضای رسانه ای و ارتباطات است

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد تهران غرب ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط‌ عمومی گفت: ارتباطات مهمترین و موثرترین مناسبات انسانی است که بر پایه گفتگو و تبادل اطلاعات شکل می گیرد. این گونه ارتباطات پایه و مبنایی جهت تعامل انسان ها با یکدیگر بوده و بر سایر حوزه های روابط جوامع، همانند مناسبات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و علمی و تکنولوژیکی تاثیرگذار است.

امیر دلداری در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: عصر حاضر، عصر ارتباطات و فرااطلاعات و تعاملات گسترده‌ جهانیان شناخته می‌شود و ادامه‌ حیات، جریان و پیروزی هر سازمان منوط به پویایی و توان روابط عمومی آن نهاد است. روابط عمومی و ارتباطات، به‌مثابه پلی میان ارکان مختلف هر سازمان و دیگر آحاد جامعه است که نقشی بسزا و بی‌نظیر در اجرای راهبردها و پیشبرد اهداف و برنامه‌های کلان آن سازمان دارد. از یک‌سو بهترین آیینه‌ بازتاب‌دهنده‌ اوضاع داخلی هر سازمان است و از دیگرسو، رابط پرقدرت آن، برای برقراری ارتباط دوسویه با افکار عمومی و مخاطبان خاص و عام؛ که با آگاهی و اطلاع‌رسانی از مسیر رسانه‌ها، موجبات رشد و تعالی سازمان را فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: نمی‌توان تصور کرد سازمانی در عصر حاضر به‌خوبی بتواند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند، اما از مکانیسم، ابزارها و دانش روابط‌عمومی بی‌بهره باشد. بنابراین به‌روز بودن با علم و دانش روز بسیار اهمیت دارد و لازم است با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و مهارتی با موضوعات سواد اینترنتی و رسانه برای دستندرکاران روابط‌عمومی در کنار به‌روزرسانی تجهیزات سمعی و بصری به ارتقا و تقویت روابط‌عمومی کمک کرد.

دلداری با اشاره به گسترش روز افزون شبکه های رسانه ای در قالب های متفاوت با هدف بسیار مهم تاثیرگذاری اظهار کرد: صنعت رسانه در معرض آزمونی بزرگ و رقابتی سخت و تنگاتنگ قرار دارد. در این فضا مهمترین ابزار و مولفه برای پیروز شدن قدرت روایتگری است. بنابراین هر که روایت قشنگتر و جذابتری ارائه دهد و راوی خبره تری داشته باشد در نبرد و جنگ روایت ها پیروزمندتر است.

وی با بیان این مطلب که رشد تکنولوژی‌های نوین، موجب تغییر برقراری ارتباط شده است، گفت: دیگر نیازی نیست به ‌منظور ایجاد ارتباط، صرفا از رسانه‌های کلاسیک و مطبوعات استفاده کرده یا برای انتشار اخبار و اطلاعات مربوطه از روش‌های سنتی و محیطی استفاده کنیم.

مدیر روابط عمومی واحد تهران غرب با تاکید بر اهمیت شناخت علاقمندی مخاطبان جامعه تصریح کرد: گسترش اینترنت و فضای مجازی و نیز ابزارهای الکترونیکی و آنلاین، پیدایش شبکه‌های اجتماعی و افزایش فعالیت افراد در این فضا باعث شده که تعامل یک‌طرفه با مشتریان و مخاطبان به تعاملی متقابل و مستقیم با آنها تبدیل شده و انتشار اطلاعات و اخبار تغییر کرده و به نوعی آسان‌تر شده است؛ به این معنا که کاربران در صورت مشاهده‌ اخبار و محتوای مورد علاقه خود آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و با این کار میزان انتشار را نیز افزایش می‌دهند. در نتیجه شناخت علاقه‌مندی مخاطبان جامعه بسیار مهم و نیازمند بهره‌گیری از دانش روز، فناوری هوش مصنوعی و ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha