• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403022720114
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

 استاندار اصفهان:

اقتصاد آینده مبتنی بر دانش و دانایی است

اقتصاد آینده مبتنی بر دانش و دانایی است

ایسنا/اصفهان استاندار اصفهان گفت: ما به دنبال این هستیم که در توسعه علم و فن آفرینی در کشور مانند حضور در بخش‌های مرتبط با اقتصاد دانش بنیان نقشی ایفا کنیم. هر چه که محصول ما از ویژگی فن‌آورانه بیشتری برخوردار باشد، حضور و رقابت ما در عرصه‌های رقابتی بلامنازع تر خواهد بود و نقش ویژه‌ای را می‌توانیم در ثبات و پایداری اقتصادی از خود ترسیم کنیم.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی، امروز پنج شنبه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در هتل عباسی اصفهان در حال برگزاری است.

در این مراسم، سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان اظهار کرد: ماموریت جشنواره شیخ بهایی به‌عنوان سابقه دارترین و ریشه‌دارترین جشنواره در حوزه فن آفرینی کشور، این بوده است که فضای رقابتی و تعامل را بین فن آفرینان فراهم کند. 

استاندار اصفهان اضافه کرد: همه ما باور داریم که اقتصاد آینده مبتنی بر  دانش و دانایی است و ما نمی‌توانیم بدون توجه به ضرورت‌هایی که امروز در دنیای اقتصادی وجود دارد به دنبال فعالیت اقتصادی باشیم.

مرتضوی گفت: وجود بنگاه‌های اقتصادی متعدد و سرزمین‌های پهناور که بستر فعالیت‌های دامداری و کشاورزی است، ظرفیت‌های قابل توجهی را فراهم کرده است و با نگاه‌های عالمانه پژوهشگران، ارتقاء و بهره‌وری در این حوزه‌ها را به همراه داشته باشد. 

استاندار اصفهان یادآور شد: اگر ما مسئولین کشور در حوزه‌های اقتصادی، علمی و فناوری به نحو ویژه‌ای جهت‌ها را به سمت چنین جشنواره‌هایی سوق دهیم، قطعا آینده از آن ما خواهد بود. با توجه به اینکه سند آمایش استان اصفهان توسعه بر مبنای اقتصاد دانش بنیان و توسعه گردشگری است، در همین مسیر زیرساخت‌هایی نیز تعریف شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از جشنواره‌هایی که امروز اصفهان میزبان برگزاری آن‌ها است، مانند جایزه مصطفی (ص)، کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای، رویداد نکست یا جشنواره شیخ بهایی، با چنین نگاهی در این شهر تعریف، میزبانی و برگزار می‌شوند. تعامل بین فن آفرینان، مبتکران و سرمایه گذاران در چنین ظرفیت هایی رونق آینده فن آفرینی را بدنبال خواهد داشت. 

به گزارش ایسنا، هجدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی، در دو بخش مسابقه‌ای «طراحان کسب و کار» و «فن‌آفرینی و تجاری سازی فن آفرینی (نوپا و رشد یافته)» و در روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری و به میزبانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha