• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403022720126
  • خبرنگار : 71402

حمایت از اسرائیل شاید برای بایدن خیلی گران تمام شود

حمایت از اسرائیل شاید برای بایدن خیلی گران تمام شود

نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، دموکرات‌ها در مورد نحوه مدیریت جو بایدن در مورد جنگ غزه و اعتراضات دانشگاهی آمریکا علیه آن، عمیقا اختلاف‌نظر دارند و این ائتلافی را که او چهار سال پیش برای شکست دونالد ترامپ جمهوری‌خواه به آن تکیه کرده بود، متلاشی می‌کند.

به گزارش ایسنا، نظرسنجی جدید رویترز – ایپسوس نشان می‌دهد، حدود ۴۴ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده به‌عنوان دموکرات که به نظرسنجی ۷ تا ۱۴ مه پاسخ دادند، گفتند مدیریت بحران جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را تایید نمی‌کنند. دموکرات‌هایی که عملکرد او را تأیید نکرده‌اند، کمتر احتمال دارد که در انتخابات ۵ نوامبر به بایدن رای ‌دهند و این امر با توجه به مصاف دوباره او با ترامپ، نگرانی کوچکی نیست.

بایدن با انتقاد شدید برخی از اعضای حزب خود به دلیل ادامه تامین تسلیحات برای رژیم صهیونیستی، با وجود کشته شدن بیش از ۳۵۰۰۰ فلسطینی در حمله این رژیم به غزه، مواجه شده است.

جریان انتقال تسلیحات، حتی پس از آنکه هفته گذشته بایدن ارسال محموله بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی (۹۰۷ کیلوگرمی) و ۱۷۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی به اراضی اشغالی را به دلیل نگرانی از استفاده از آنها برای تهاجم بزرگ به رفح، شهری در جنوب غزه، به تأخیر انداخت، ادامه یافت.

اعتراضات گسترده دانشجویان ضد جنگ در محوطه دانشگاه‌ها، از جمله برخی از آنها که با فراخواندن پلیس برای پاکسازی محوطه دانشگاه به خشونت ختم شد، وعده انتخاباتی بایدن در سال ۲۰۲۰ مبنی بر بازگشت به ثبات پس از چهار سال ریاست جمهوری پر هرج و مرج ترامپ را تضعیف کرد. ترامپ هم از این فرصت برای جلب نظر رای‌دهندگان جوان و یهودی و دیگر افرادی که از عملکرد بایدن ناراضی هستند، استفاده می‌کند.

به طور کلی، تنها ۳۴ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نامی، مدیریت جنگ بایدن را تایید می‌کنند، از جمله ۵۳ درصد دموکرات‌ها، ۳۱ درصد از مستقل‌ها و ۲۲ درصد از جمهوری‌خواهان. تظاهرات علیه جنگ رژیم صهیونیستی، به دانشگاه‌ها محدود نشده است و معترضان ماه‌هاست بایدن و سایر اعضای دولت او را در رویدادهای عمومی هدف انتقاد قرار می‌دهند.

در این نظرسنجی که به صورت آنلاین انجام شد، ۳۹۳۴ بزرگسال آمریکایی در سراسر این کشور مورد بررسی قرار گرفتند که شامل ۳۲۰۸ رای‌دهنده ثبت‌نامی بودند. حدود ۲ درصد برای پاسخ‌های همه رای‌دهندگان ثبت‌نامی، حدود ۳ درصد برای جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های ثبت‌نامی و حدود ۴ درصد برای مستقل‌ها حاشیه خطا ثبت شد.

در میان دموکرات‌های ثبت‌شده که پاسخ بایدن به جنگ غزه را تایید نمی‌کنند، حدود ۷۷ درصد گفتند که در نوامبر به او رای خواهند داد، در حالی که حدود ۹۳ درصد از کسانی که پاسخ او به غزه را تایید کردند، گفتند نوامبر به او رای می‌دهند. گروه‌های ناراضی یا کلا رای نمی‌دهند، یا ترامپ را انتخاب می‌کنند، یا جذب رابرت اف کندی جونیور مستقل می‌شوند که کمپینش حدود ۱۳ درصد رای دارد.  

آمریکایی‌ها همچنین مطمئن نیستند که سیاست ایالات متحده در قبال رژیم صهیونیستی چگونه باید باشد. در پاسخ به این سوال که کدام حزب سیاست بهتری دارد، ۳۹ درصد از دموکرات‌ها و ۴۳ درصد از مستقل‌ها گفتند که نمی‌دانند.

حدود ۳۸ درصد از دموکرات‌های ثبت‌نام شده می‌گویند که از تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه‌ها و شهرهای آمریکا بر حمایت از غزه حمایت می‌کنند، در حالی که ۳۸ درصد اعلام کردند که از تظاهرات‌های طرفدار فلسطین در دانشگاه‌ها و شهرهای آمریکا بر سر غزه حمایت نمی‌کنند. مستقل‌های ثبت‌شده ۵۸ درصد به ۲۳ درصد مخالفت کردند، در حالی که جمهوری‌خواهان با ۸۱ درصد به ۸ درصد مخالفت خود را نشان دادند.

حدود ۳۳ درصد از دموکرات‌ها با این ادعا که اعتراضات منعکس‌کننده دیدگاه یهودستیزانه است، موافق بودند، در حالی که ۳۷ درصد مخالفت کردند. حدود ۴۵ درصد از مستقل‌ها با این ادعا موافق بودند و ۳۰ درصد مخالفت کردند. حدود ۶۷ درصد از جمهوری‌خواهان هم موافق و ۱۴ درصد مخالف این ادعا شدند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha