• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403022720134
  • خبرنگار : 50624

ایستگاه پایانیِ رویداد ملی «رشدآوند» و جشنواره «طلافنگ»

ایستگاه پایانیِ رویداد ملی «رشدآوند» و جشنواره «طلافنگ»

ایسنا/اصفهان آیین اختتامیه رویداد ملی «رشدآوند» و نخستین جشنواره ملی موشن‌گرافیک «طلافنگ» با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرسول احمدیان، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در آیین اختتامیه رویداد ملی «رشدآوند» و رویداد ملی «طلافنگ» که امروز پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، گفت: به فرمودۀ رهبری، دفتر تبلیغات اسلامی نماد روشنفکری حوزه معرفی شده و مأموریت آن همین است. مأموریت ویژه سازمان تبلیغات در آخرین دیدار رهبری با مدیران آن و بر اساس برداشت من از کلام رهبری این است که مرجعی برای ارتباط برقرار کردن بین مردم و مراجع تاثیرگذار فرهنگی باشد. این دو رویداد نمونه‌ای از فعالیت‌های ما در راستای این مأموریت است.

او ادامه داد: ما نیز در این دو رویداد به دنبال واسطه‌گری بودیم تا اهالی فکر و فرهنگ و عناصر تربیتی را به سیاست‌گذاران فرهنگی متصل کنیم و به همین منظور این دو رویداد برگزار شد و دبیرخانه‌ای را در دفتر تبلیغات اسلامی برای هر ۲ رویداد تشکل دادیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه برای رویداد «طلافنگ» مجموعه‌هایی که به محتواهای فرهنگی موشن گرافی احتیاح داشتند را فرا خوانده‌اند، تصریح کرد: حدود ۲۰ مجموعه فرهنگی احصا شد و از این تعداد ۶ یا ۷ مجموعه اعلام آمادگی کردند. ستاد اقامه نماز یکی از این مجموعه‌ها بود که به محتوا احتیاج داشت و برای داوری محتواهای مربوط به نماز کمک کرد. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقایان سیدین و حاج‌زکی که دفتر امور قرآنی را مدیریت می‌کنند، از دیگر کسانی بودند که به واسطه آن‌ها بخش قرآنی این رویداد داشتیم. داوری محتواهای مربوط به آسیب‌های اجتماعی را نیز بخشی از دفتر تبلیغات به عهده داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمدیان با بیان اینکه در رویداد «رشدآوند» دبیرخانه در دفتر تبلیغات اسلامی شکل گرفت، اما نهادهای مختلف چون اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان مشارکت‌کننده و فعال جدی این رویداد بودند، افزود: هدف این رویداد که با مشارکت آموزش و پرورش برگزار شد این بود که طرح‌هایی که تربیت‌محوری که تعامل بین مسجد مدرسه و منزل ایجاد می‌کنند، گردآوری شوند. طرح‌هایی که اجرا شدند یا قابلیت اجرایی دارند را احصا کرده و تلاش بر این بوده که واسطه‌گری بین مردم و نهادها داشته باشیم.

او خاطرنشان کرد: قرار نبود که ما طرحی را ارائه داده یا طرحی را اجرا کنیم، فقط نقش واسطه‌گری داشتیم و امیدواریم که تکثیر پذیری در جامعه محقق شود. معیار ما برای انتخاب طرح‌های برتر این بود که طرح‌هایی برای اجرا که وابستگی به مجموعه‌ها و نهادها و نیاز به حمایت مالی ارگانی از آن نداشته باشد را انتخاب کنیم. هر دو جشنواره دبیرخانه‌ای ثابت دارند ولی موضوعات آن متفاوت بودند.

لزوم هم‌افزایی بین نهادهای مذهبی، فرهنگی آموزشی

همچنین محمد رضا ابراهیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان، از رویداد ملی «رشدآوند» به‌عنوان اقدامی نام برد که خردمندانه و پاکی که اثرگذاری ویژه‌ای دارد و افزود: متأسفانه نهادها هم‌افزایی ندارند و جزیره‌ای کار می‌کنند، به همین دلیل کارهای ما یا یکدیگر را دفع می‌کنند و یا اثر گذار نیستند.

او با اشاره به اینکه دفتر تبلیغات اسلامی موفق شد روابط متقابل بین دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات و آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز برقرار کند، اضافه کرد: ما متأسفانه کار زیربنایی نکردیم در حالی که لازم بود برای حل بحران‌ها، علت و معلول‌های آن مسائل را پیدا کنیم. کار خوب، قطعاً نتیجه بخش است برای مثال امسال ۵۰ هزار دانش‌آموز با هم‌افزایی نهادها در اعتکاف شرکت کردند. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان، هنر را محملی برای ارائه آموزه‌ها دانست و بیان کرد: تربیت مربیان کودک و نوجوان از دیگر اقدامات ماست که در حوزه محتوا و تربیت مربیان پیش از دبستان فعالتر شویم و امیداوریم ایت حرکت ادامه یابد.

نماز در اولویت است

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رنحبر، رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: امروزه استفاده از فضای مجازی بخشی از فضای عادی زندگی ما شده و اگر ما بتوانیم در راستای تولید معارف از آن استفاده کنیم اتفاق خوبی است. 

او که نوید احداث شعبهٔ سوم مرکز تخصصی نماز در استان اصفهان را داد، اظهار کرد: علاوه بر تربیت نیروی انسانی برای تبلیغ در استان اصفهان، یکی از برنامه‌های ما این است که به استان‌های همجوار چون لرستان، چهارمحال و بختیاری، یزد، فارس، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد نیز یاری دهیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان، با اشاره به اینکه موضوع نماز بالاترین تعداد محتواها را در دین دارد، افزود: پیغمبر اسلام(ص) در ۱۳ سال رسالت خود به تبلیع نماز پرداختند و نماز تنها حکمی بود که در مکه نازل شد و بقیه احکام مدنی بودند. نماز اصل مسلمی است که آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد. رهبری همه ساله برای اجلاس نماز پیام دادند و حتی وقتی آیت‌الله قرائتی از برگزاری اجلاس اقامه نماز منصرف شده بودند، ایشان را به برگزاری این اجلاس تشویق کردند. شما نیز نماز را اولویت بدانید.

به گزارش ایسنا، نخستین جشنواره ملّی موشن گرافیک؛ با عنوان «طلافنگ» با هدف شناسایی و حمایت از موشن‌سازان در سراسر کشور برگزار شده و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، ستاد اقامه نماز و جامعه‌المصطفی العالمیه از مشارکت‌کنندگان در این جشنواره بودند.

در این جشنواره و در بخش آسیب‌های اجتماعی، حمیدرضا شمسایی با موشن‌گرافی کشف حجاب، مریم طالبی باغ ابریشمی با موشن‌گرافی مریم و ماری، سالار خیاط پور با موشن‌گرافی آسیب‌های تک فرزندی با عنوان نفرات اول تا سوم این رویداد معرفی شدند. همچنین مصطفی کاروان با موشن‌گرافی جنگ نرم، بابک برهانی با موشن‌گرافی انتخابات و احمد رضایی با موشن گرافی حقوق همسایه، در بخش سبک زندگی اسلامی ایرانی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این بخش را به خود اختصاص دادند. در بخش قصص قرآنی و آیات تبیین، علی نوربخش با موشن گرافی استجابت دعا، احمد رضایی با موشن‌گرافی ماه رمضان، ماه قرآن و علی صادقیان با موشن گرافی شفاعت به ترتیب نفرات اول تا سوم‌ شدند. ضمن اینکه در بخش جایگاه نماز در جامعه اسلامی، علیرضا حبیبی با موشن گرافی نماز باحالتر به‌عنوان برگزیده و سعید خراسانی با موشن گرافی نماز و آسیبهای اجتماعی به‌عنوان شایسته تقدیر انتخاب شد. در بخش بهترین سناریو، فهیمه نخودیان با سناریوی فلفلی‌ها، در بخش بهترین گویندگی محسن دلیران در موشن‌گرافی کشف حجاب و در بخش بهترین فیلمبرداری و تدوین، حسن ماهان با موشن گرافی سبک زندگی حسینی رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دادند. 

همچنین در بخش اختتامیۀ رویدادِ ملّی «رُشدآوَند»، اوّلین رویدادِ ایده‌پردازی و ظرفیت شناسیِ اُلگوهایِ موفقِ تعاملِ خانواده با مسجد و مدرسه، بشیر خالقی‌پور از اصفهان، اسما آقا باباییان از نجف آباد، حجت‌الاسلام صادق دهقانی از تهران، سید علی موسوی از داران، رضا کیانی از اصفهان به عنوان الگوپردازانِ برتر معرفی شدند. در بخش الگوپردازانِ شایستۀ تقدیر محمدرضا جمالی از فارس، سیده شیما انوشه از البرز، امین رضوانی از اصفهان، حسین  عمومهدی از اصفهان و ستاره موسوی از اصفهان معرفی شدند. از میلاد جعفری از تهران، حجت‌الاسلام سَیّدرضا مرتضوی از قم، سوده برزوئی از تهران، زینب رضایت از اصفهان و سیده فرشته حیدری از دِهلُران به‌عنوان ایده‌پردازانِ برتر، تقدیر شد، و در پایان در بخش ایده‌ پردازانِ شایستۀ تقدیر فهیمه سادات شهیدی از اصفهان، رامین اسلامی از اصفهان، زهرا شیرزادی از اصفهان، علیرضا آئینه‌وند از تویسرکان، حجت‌الاسلام حسین ناصری از اصفهان معرفی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha