• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403022720154
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

استاندار کرمانشاه:

حرکت استان برای تبدیل شدن به قطب اقتصاد دیجیتال آغاز شده است

حرکت استان برای تبدیل شدن به قطب اقتصاد دیجیتال آغاز شده است

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: این فرصت برای استان وجود دارد که با همراهی بخش خصوصی و تسهیلگری سازمان های دولتی به قطب اقتصاد دیجیتال تبدیل شود.

محمدطیب صحرایی، امروز( ۲۷ اردیبهشت) پس از بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه نوآوری کرمانشاه در جمع فعالان و مدیران این مرکز، گفت: استان از آمادگی کامل برای ورود تمام عیار به عرصه فضای اقتصاد دیجیتال برخوردار است.

وی با بیان اینکه این فرصت برای استان کرمانشاه وجود دارد که با همراهی بخش خصوصی و تسهیلگری سازمان های دولتی به قطب اقتصاد دیجیتال تبدیل شود، اضافه کرد: سال گذشته این افق در استان آغاز و مقدمات آن نیز طی شده تا بتوان در آینده نزدیک به یک زنجیره ارزش افزوده در حوزه اقتصاد دیجیتال دست پیدا کنیم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: توانمندی‌های این استان بدون هیچ تعارف و تعصبی، مناسب و قابل سرمایه‌گذاری است که امیدواریم با حضور فعالان اقتصادی بتوان در این حوزه یک فضای خوب و نوآورانه را برای ایجاد اشتغال فراهم کرد.

صحرایی با بیان اینکه سهم بزرگی از بیکاران جامعه را دانش آموختگان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، افزود: پیشران‌هایی مانند اقتصاد دیجیتال می‌تواند به صورت ترکیبی به این حوزه کمک‌های شایانی کند، یعنی از میان دانش آموزان قبل از ورود به دانشگاه استعدادیابی کرده و همراه با تحصیل، مهارت لازم را نیز به آنها بیاموزند تا فضای واقعی کسب و کار را در زنجیره اشتغال استان تکمیل سازند.

وی همچنین با اشاره به ناشناخته ماندن تولیدات حوزه‌های اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان‌ها برای مخاطبان این حوزه‌ها در استان گفت: بسیاری از توانمندی های استان برای مجموعه مخاطبان شما معرفی نشده که می‌توان با ایجاد ارتباط با حوزه‌های معدن، صنعت، تجارت و کشاورزی از طریق برپایی نمایشگاه‌هایی، فرصت لازم برای فعالان آن جهت آشنایی و ارتباطشان با این نوع اقتصاد فراهم شود.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: تولیدات این حوزه نیاز قطعی محیط‌های صنعتی استان است، ولی چون اطلاع رسانی لازم در استان در این زمینه صورت نگرفته بیشتر نیازهای خود را از بازارهای خارجی تامین می کنند. 

استاندار کرمانشاه در این بازدید دستور داد تا محصولات فناورانه تولیدی شرکت‌های استان در معرض دید مسوولان و مدیران مصرف کننده این صنعت قرار گرفته و آن‌ها نیازهای خود را از شرکت‌های بومی استان تامین کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha