• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403022720170
  • خبرنگار : 71431

هشدار نسبت به وقوع توفان لحظه‌ای در تهران

هشدار نسبت به وقوع توفان لحظه‌ای در تهران
عکس آرشیوی است

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی، نسبت به احتمال وقوع توفان لحظه‌ای در این استان هشدار داد.

به گزارش ایسنا، حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان تهران گفت:‌ بر اساس این هشدار، وزش باد خیلی شدید و احتمال وقوع توفان لحظه‌ای از فردا جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه تا پایان روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در مناطق مختلف استان تهران پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام هواشناسی، مخاطره مذکور همراه با خیزش گرد و خاک برای همه مناطق استان تهران به ویژه نیمه جنوبی و غربی خواهد بود، گفت: این مخاطره کاهش کیفیت هوا و شعاع دید را به همراه خواهد داشت، لذا به همه مردم توصیه می‌کنیم با توجه به منطقه اثر مخاطره پیش بینی شده احتیاط‌های لازم را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص عدم تردد در مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره، تابلوهای مستقر در سطح شهر، تیرهای برق و کابل‌های فشار قوی هشدار داد و بر ضرورت عدم تجمع در محدوده و محل وقوع حوادث احتمالی، فاصله گرفتن از شیشه پنجره‌ها، عدم تردد در محدوده تراس و پشت بام‌ها نیز تاکید کرد.

وی افزود: موارد هشداری مذکور بخشی از توصیه‌های ایمنی در هنگام وقوع توفان است که شهروندان باید به آن توجه کنند، همچنین دوری از حصارها، دیوارها، تابلوهای تبلیغاتی، بنرها، داربست‌های فلزی و عدم توقف در این مکان‌ها نیز در هنگام وقوع توفان توصیه می‌شود.

یزدی مهر با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال بارش پراکنده باران و گاهی رعد و برق در نیمه شمالی استان تهران نیز اشاره کرد و گفت:‌ به شهروندان و کسانی که به واسطه شغل باید در مکان‌های مرتفع مانند دکل‌ها و داربست ها مستقر شوند توصیه اکید می‌شود از این اقدام خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک نیز هشدار داد و گفت: محافظت از پوشش گلخانه ها و نصب قیم برای نهال ها در دستور کار کشاورزان و باغداران باشد.

وی اداره کل مدیریت بحران استان تهران تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی را با توجه به این مخاطره احتمالی به حالت آماده‌باش درآورده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha