• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403022720178
  • خبرنگار : 50130

رییس دادگستری کامیاران خبر داد

صلح و سازش بیش از ۳۵۰ پرونده در کامیاران

صلح و سازش بیش از ۳۵۰ پرونده در کامیاران

ایسنا/کردستان رئیس دادگستری شهرستان کامیاران در نخستین همایش صبر در این شهرستان از صلح و سازش بیش از ۳۵۰ پرونده در سال گذشته با تلاش‌های صلح یاران خبر داد. 

منصور مهدوی، رئیس دادگستری کامیاران امروز پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت) در نخستین همایش صبر شهرستان کامیاران برگزار شد اظهار کرد: افرادی که در ستاد صبر شهرستان فعالیت می کنند در قالب صلح یار، همیار صلح و سفیر صلح نقش موثری در ترویج صلح و سازش در جامعه دارند و در این میان نقش ماموستایان و متنفذین دینی و مذهبی بسیار محوری است. 

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، ۳۱ هیات صلح روستایی در کامیاران تشکیل شده که در این هیات ها ۱۱۵ نفر فعال هستند و همچنین ۹ هیات صلح اداری و ۱۴ هیات صلح مساجد نیز در این مدت تشکیل شده است. 

مهدوی بیان کرد: دادگستری کامیاران در سال گذشته با تفاهم نامه های مشترک همکاری با ادارات بهزیستی، کمیته امداد، مرکز بزرگ اسلامی در راستای ترویج صلح و سازش منعقد کرده است. 

رئیس دادگستری کامیاران تصریح کرد: در سال گذشته ۶۱۴ پرونده حقوقی و کیفری به صلح یاران ارجاع داده شده است که از این تعداد ۳۵۰ پرونده به صلح و سازش منجر شده است و همچنین دو پرونده حقوقی با موضوع تقسیم ترکه به ارزش ۸۰ میلیارد و ۶۰ میلیارد تومان با همت صلح یاران ودر قالب پویش «به احترام حضرت علی (ع) می بخشم»، به سازش منجر شد.

وی افزود: در قالب پویش مذکور ، سال گذشته پرونده اختلاف اهالی روستای سرریز از توابع کامیاران پس از ۵ سال با تلاش‌های صلح یاران مختومه شد. 

در ادامه این مراسم ، ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهر سنندج و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) با تکیه بر اخلاق مداری و صبر در جامعه مردم را به وحدت و برادری توصیه می کرد و ما مسلمانان باید با تاسی به آن حضرت در مسیر اتحاد و همبستگی گام برداریم. 

ماموستا رستمی افزود:پیام اصلی کنگره عظیم حج نیز وحدت،دوستی، محبت و ارزش نهادن به کرامت انسانها و زندگی مسالمت آمیز بشریت است. 

وی گفت: به فرموده حضرت محمد مصطفی (ص) اصلاح ذات البین از نماز و روزه بالاتر است و اصلاح جامعه و ایجاد مودت و رحمت و الفت بین مردم در شریعت مقدس اسلام مورد تاکید بوده است. 

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: امنیت و آرامش حاکم در جامعه مرهون دستگاه قضایی است و در این میان شوراهای حل اختلاف و صلح یاران نقش بسزایی در کاهش ورودی پرونده به دادگستری دارند. 

در پایان این مراسم از تعدادی از صلح یاران فعال در شهرستان کامیاران با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha