• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403022720207
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

/اخبار پلیس/

از دستگیری سارقان مسلح در تبریز تا فداکاری پلیس برای نجات جان یک نفر

از دستگیری سارقان مسلح در تبریز تا فداکاری پلیس برای نجات جان یک نفر

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از دستگیری ۲ سارق مسلح موتورسیکلت در یک عملیات پلیسی خبر داد.

سردار علی محمدی در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران یگان امداد شهرستان تبریز حین گشت زنی در سطح حوزه شهرستان به یک دستگاه موتور سیکلت فاقد پلاک با ۲ راکب مظنون و دستور توقف میدهند.

وی افزود: راکبین پس از شنیدن دستور ایست پلیس بلافاصله از محل فرار میکنند که با تعقیب و گریز ماموران و با شلیک اسلحه به سمت ماموران و ایجاد رعب و وحشت سرانجام پلیس با شلیک به موتورسیکلت آنها را متوقف که در این هنگام نیز با سلاح سرد به ماموران حمله میکنند که درنهایت دستگیر و به مقر انتظامی دلالت و در بررسی‌ها مشخص شد هر دو نفر سارق بوده و موتورسیکلت نیز سرقتی می‌باشد.

وی ادامه داد: ماموران پس از دستگیری و بازرسی از متهمان یک قبضه سلاح کلت کمری بهمراه مهمات مربوطه و دو عدد سلاح سرد کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اعتراف متهمان به بزه ارتکابی افزود: مخلان نظم و امنیت بدانند کسانی که بخواهند امنیت اجتماعی شهروندان را خدشه دار کنند پلیس برابر قانون با آنان برخورد قاطع خواهند کرد.

دستبند پلیس بر سارقان ۱۲۰ میلیاردی در تبریز 

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از دستگیری ۲ سارق سابقه دار منازل و کشف اموال مسروقه به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال در تبریز خبر داد. 

سردار علی محمدی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت شهروندان مبنی بر سرقت منزل، رسیدگی به این موضوع در دستورکار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت. وی در ادامه افزود: کاراگاهان در گام اول با اشرافیت اطلاعاتی و ردگیری مجرمین سابقه دار حوزه استحفاظی و تطبیق مشخصات مظنونین پرونده، اقدام به شناسایی هویت اصلی متهمان کردند. 

وی با اشاره به شناسایی مخفیگاه متهمان تصریح کرد: در ادامه کارآگاهان با اخذ مجوز از مرجع قضائی به مخفیگاه متهمان اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری ۲ متهم و کشف اموال مسروقه شدند.

سردار محمدی تصریح کرد: سارقان پس از دستگیری ابتدا منکر انجام هر گونه سرقت بودند اما پس از مشاهده مستندات غیرقابل انکار به ناچار لب به اعتراف گشوده و به سرقت مقادیر قابل توجهی دلار و طلاجات به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال اقرار کردند. 

فرمانده انتظامی استان در پایان با بیان اینکه متهمان جهت دادرسی به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار متناسب روانه زندان شدند از شهروندان درخواست کرد: به جهت پیشگیری از سرقت، در اولین فرصت، منازل را به سیستم روشنایی هوشمند، دزدگیر و دوربین مداربسته مجهز نمایید.

فداکاری پلیس باعث نجات جان یک نفر شد

فداکاری و وظیفه شناسی رئیس اگاهی و رئیس پلیس امنیت عمومی شهرستان یک نفر جوان که اقدام به خود زنی کرده بود را از مرگ حتمی نجات داد

سرهنگ ستار داداشی اظهار کرد: ماموران پلیس‌های تخصصی حین گشت زنی در سطح حوزه یک نفر جوان در حالیکه خون آلود بوده است و به حالت پشت خوابیده دراز کشیده است و از دست چپ ناحیه شاهرگ خون جاری می‌شد را مشاهده می‌کنند.

وی افزود: بر حسب وظیفه ذاتی و انسانی بشردوستانه سریعا ماموران از خودور پیاده شده که از طریق موبایل شخصی به اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵تماس حاصل گردید که با راهنمایی عوامل اورژانس قسمت خونریزی از ناحیه بازوی دست چپ بوسیله پارچه بخاطر خونریزی شدید توسط پرسنل خدوم پانسمان شد که سریعا با عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل و بنا به گفته دکتر اگر کمی هم دیرتر ماموران بر سر فرد رسیده بودند جان خود را از دست داده بود.

فرمانده انتظامی شهرستان اسکو در پایان با تاکید بر فراوانی رفتار ایثارگرانه در مجموعه انتظامی افزود: الگوی رفتاری پلیس مبتنی بر فرمایش مقام معظم رهبری مهربانی توام با اقتدار است.

دستگیری سارقان کش‌روزن زرگری‌ها در مراغه

جانشین انتظامی مراغه از دستگیری ۲ سارق کش‌روزن زرگری های مراغه و عجب‌شیر به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال خبر داد.

مستجاب فتحی از دستگیری ۲ سارق کش‌روزن زرگری‌های مراغه و عجب‌شیر به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال خبر داد و اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت به صورت کش‌روزنی از یکی از زرگری های شهرستان مراغه موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات علمی و فنی، موفق شدند ۲ سارق که یک نفر آقا به همراه خواهرش از استان های همجوار بوده و در شهرستان های همجوار نیز به همین روش کش‌روزنی اقدام به سرقت از زرگری‌ها می‌نمودند، را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس، به کش‌روزنی از یک زرگری در مراغه و یک زرگری در شهرستان عجب‌شیر اعتراف کردند.

فتحی با بیان اینکه ارزش اموال مسروقه کش‌روزن بیش از پنج میلیارد ریال بر برآورد شده‌است، تصریح کرد: سارقان بعد از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

جانشین انتظامی شهرستان مراغه در خصوص نصب دوربین.های مداربسته و دیگر عوامل بازدارنده برای پیشگیری از سرقت، تاکید کرد و گفت: شهروندان در صورت دیدن موارد مشکوک سریعا مراتب را با شماره تلقن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کشف کالای قاچاق در مرند

فرمانده انتظامی مرند از کشف کالای خارجی قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ علی اسدیان در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا حین کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه خودرو دوکابین مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از خودروی مذکور ۸۴ کارتن زنجیر اره موتور خارجی قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد ریال را کشف کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، وی با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، اظهار کرد: پلیس در برخورد با قاچاق کالا و اقلام ممنوعه شبانه روز تلاش می‌کند و شهروندان نیز هر گونه اخبار و اطلاعات در این خصوص را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha