• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022720246
  • خبرنگار : 50646

سرپرست دانشگاه آزاد گیلان عنوان کرد

نگاه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به بنیان خانواده و جوانی جمعیت

نگاه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به بنیان خانواده و جوانی جمعیت

ایسنا/گیلان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های مهم این دانشگاه توجه به مقوله‌های اجتماعی با محوریت کانون خانواده است، گفت: یکی از اقداماتی که اخیرا ابلاغ شده، نگاه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به بحث رفاه و معیشت خانواده‌هاست.

مجتبی ملکی چوبری در مراسم گرامیداشت هفته کرامت، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی است که در کل کشور با چند هزار کارمند و عضو هیئت علمی و همین تعداد دستیار آموزشی و استاد حق‌التدریس فعالیت دارد، اظهار کرد: فضای آموزشی دانشگاه آزاد ۲۰ میلیون مترمربع است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد گیلان ۱۱ هزار آزمایشگاه و کارگاه آموزشی دارد، افزود: دانشگاه آزاد با مدارس سما با ۱۵۶ هزار دانش آموز دانشگاهی، هشت مجتمع بیمارستانی و بیش از ۱۳۰۰ هزار تخت بیمارستانی به تنهایی بار ۴۰ درصد از آموزش عالی کشور را به دوش می‌کشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی است که در سال ۱۳۶۱، با کمک یک میلیون تومانی حضرت امام( ره) ایجاد شد، گفت: در حال حاضر با گذشت چهار دهه به عنوان شجره طیبه‌ای در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مطرح است و اگر این دانشگاه در کشور ما و در نظام جمهوری اسلامی نبود، شاهد یک چالش برای ورود به دانشگاه و مراکز آموزش عالی بودیم و با توجه به استقبال جوانان برای ورود به دانشگاه در یک دهه گذشته و محدودیت در ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، شاهد موجی از مهاجرت به کشورهای آسیای میانه، هند و مالزی در کنار فرار مغزها، بدون در نظر گرفتن کیفیت دانشگاه‌ها بودیم.

ملکی چوبری با بیان اینکه وجود دانشگاه آزاد اسلامی و خانواده بزرگ آن در کشور، یک نعمت است، تصریح کرد: در کنار رسالت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی که دانشگاه آزاد دارد، توجه به مقوله‌های اجتماعی و توجه به کانون خانواده‌ها، یکی از ماموریت‌های مهم این دانشگاه است و در ادامه ماموریت این نهاد اجتماعی، رشد و شکوفایی و پرورش جوانان این مرزوبوم بسیار قابل توجه است.

وی با بیان اینکه ما به ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود به عنوان یک نهاد اجتماعی اعتقاد و باور داریم، گفت: این مسئولیت اجتماعی زمانی موثر است که در کنار نهاد خانواده قرار گیریم؛ هر چقدر نهاد خانواده را در دانشگاه تقویت کنیم، ایمان خواهیم داشت که در کنار داشتن نقش مسئولیت اجتماعی خود، وظیفه مان را به درستی در جامعه ایفا کرده‌ایم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، تعامل دانشگاه را در کنار خانواده، مهم دانست و افزود: تعامل دانشگاه آزاد اسلامی در کنار نهاد خانواده، در سه حوزه دانشجویی، کارمندی و استادی در حال شکل‌گیری و پویایی است و ما باید به نهاد خانواده اهمیت بدهیم چرا که این نهاد در خانواده‌ها رو به تقویت است و طبیعتا با این کار می‌توانیم دانشجویان عالمی را در دانشگاه آزاد اسلامی، پرورش دهیم و کارمندی کارآمد و اثر بخش و استادی با نشاط در دانشگاه اسلامی داشته باشیم.

ملکی چوبری افزود: در ماموریت دانشگاه و در تاکیدات ریاست عالی دانشگاه اسلامی، توجه به مقوله تعلیم و تربیت اجتماعی یکی از موضوعاتی بوده که بسیار تاثیرگذار است و یکی از مولفه‌های تعلیم و تربیت اجتماعی، توجه به مقوله خانواده می‌باشد بنابراین ما در بیان تعلیم و تربیت اجتماعی و در کنار سایر اهداف اثرگذار مانند سلوک مدیران، اساتید و دانشجویان، فضای مجازی هست که یکی از مولفه اثرگذار در مقوله خانواده است.

وی گفت: در سال گذشته شاهد اتفاقات بسیار مهمی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در توجه به مقوله خانواده بودیم که شاید در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی بی‌سابقه بود و آن توجه به ساختاری به عنوان امور زنان و خانواده بود که در دانشگاه آزاد اسلامی پایه گذاری شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات دانشگاه در سالیان گذشته، توجه به مقوله جمعیت و جوانی است؛ یکی از اقداماتی که اخیرا ابلاغ شده نگاه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به بحث رفاه و معیشت خانواده‌ها است که با اعطای وام‌های دانشجویی و اعضای هیئت علمی دنبال می شود.

ملکی چوبری با اشاره به دیگر مشوق‌ها از جمله طرح مادر مهربان و شورای راهبردی مهد کودک، خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات توجه دانشگاه به مقوله خانواده، ایجاد ۲۵۰ مرکز مشاوره با ۱۵۰۰ مشاور است که به خاواده های دارای دانشجو در دانشگاه آزاد مشاوره می‌دهد؛ مرکز مشاوره امین یکی از این مراکز بوده که دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حمایت از خانواده مصوب کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha