• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403022820400
  • خبرنگار : 71293

در اجتماع مردم نوشهر

رئیس‌جمهور: مشکل شهرک صنعتی نوشهر پس از ۲ دهه حل شد

رئیس‌جمهور: مشکل شهرک صنعتی نوشهر پس از ۲ دهه حل شد

رئیس جمهور با اشاره به تصمیم‌گیری درباره تعیین وضعیت شهرک صنعتی نوشهر در جلسه پیگیری موضوعات ویژه مازندران گفت: به دلیل تعارضات محیط زیستی، مردم از دهه ۷۰ منتظر تعیین تکلیف این شهرک صنعتی بودند که به لطف خدا امروز در جلسه پیگیری موضوعات ویژه این قفل باز شد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان مازندران، در اجتماع باشکوه مردم نوشهر ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع)، هویت و فرهنگ مردم جای‌جای مازندران را برآمده از عشق به اهل بیت عصمت و طهارت و فرهنگ دینی و برخاسته از آموزه‌های دینی توصیف و تصریح کرد: فرهنگ و هویت مردم استان با ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید و ایثارگران و جانبازانی عجین است که سند هویت ملت ایران و گواه از خودگذشتگی آنها در دفاع از کشور، دین و ارزش‌های الهی و انقلاب اسلامی هستند.

رئیس جمهور همچنین تاریخ استان مازندران و شهرستان نوشهر را گواه ایستادگی و بصیرت مردم انقلابی این منطقه دانست و افزود: شما همواره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌ها بوده و خواهید بود و ابزارهای جدید ارتباطی و اطلاعاتی که باید برای ارتقای سطح رفاه و زندگی مورد استفاده قرار بگیرند، تاریخ و هویت و فرهنگ شما را تحت‌الشعاع قرار نخواهند داد.

رئیسی در ادامه با اشاره به امکانات فرودگاهی و بندری شهرستان نوشهر اظهار داشت: واردات و صادرات در بندر نوشهر انجام می‌شود و برنامه دولت توسعه این بندر برای گسترش صادرات و واردات است. همچنین دولت همانطور که در سفر اول خود ۳ هزار میلیارد تومان برای توسعه جاده‌های مواصلاتی استان مازندران تخصیص داد، در این سفر نیز ۴ هزار میلیارد تومان دیگر برای این منظور تخصیص داده است و نوسازی و ساخت مدارس جدید در استان نیز مورد توجه است.

رئیس جمهور همچنین به قفل شدن تعیین تکلیف شهرک صنعتی نوشهر از دهه ۷۰ اشاره کرد و گفت: به دلیل تعارضات محیط زیستی، مردم از دهه ۷۰ منتظر تعیین تکلیف این شهرک صنعتی بودند که به لطف خدا امروز در جلسه پیگیری موضوعات ویژه این قفل باز شد و ان‌شاالله تعداد زیادی کارگاه و واحد تولیدی در این شهرک فعال و حداقل هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه استان مازندران و نوشهر قطب کشاورزی هستند و می‌توانند قطب صنعتی هم باشند، خاطرنشان کرد: سیاست‌های اقتصاد دریامحور نیز ابلاغ شده و اقتصاد دریا نیز در این منطقه باید بیش از گذشته فعال شود که اقداماتی هم در این زمینه صورت گرفته و باید تسریع شود؛ با وجود سواحل طولانی اقتصاد دریا در کل اقتصاد کشور تنها حدود ۴ درصد سهم دارد که این سهم باید بیش از اینها افزایش یابد.

رئیس جمهور با اشاره شعار سال گفت: دولت نه فقط برای جذب مشارکت مردم در جهت جهش تولید آمادگی دارد، بلکه باور دارد که باید این کار انجام شود. در جلسه پیگیری موضوعات ویژه استان نیز یکی از مهمترین مباحث چگونگی جذب مشارکت مردم برای جهش تولید بود. معتقدم باید از فرصت‌های موجود در استان‌های شمالی مثل آشوراده و میانکاله و امثال آن با لحاظ مسائل زیست محیطی در جهت ارتقای رفاه و رونق اقتصاد منطقه بهره گرفته شود.

رئیسی افزود: اقتصاد گردشگری منطقه نباید منحصر و محدود در فضای سبز شود و ظرفیت‌های گردشگری منطقه باید به‌طور کامل فعال شود تا حتی یک بیکار در این استان‌ها نداشته باشیم و این با مشارکت خود مردم قابل دستیابی است.

رئیس جمهور با اشاره به استقرار دفتر استانداری مازندران در غرب استان به منظور ایجاد عدالت در توزیع امکانات و ظرفیت‌ها اظهار داشت: اجرای عدالت در توزیع امکانات و ظرفیت‌ها از سیاست‌های اصلی و اساسی دولت است و به هیچ‌وجه بی‌عدالتی و تبعیض در استان را نمی‌پسندیم که صرفا به مرکز استان توجه شود و نگاه استاندار و همکارانش در استانداری نیز همین است.

رئیسی همچنین ایجاد عدالت جنسیتی را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه بانوان در استان مازندران نقش مهمی در عرصه‌های مختلف اقتصادی دارند، تصریح کرد: همچنین دولت مردمی باور دارد که باید به جوانان بیش از پیش میدان دهیم و به تجربه هم دیده‌ایم که هر جا به جوانان اعتماد کرده‌ایم، عملکرد قابل قبولی داشته‌اند و البته پیشکسوتان باید چراغ راه آنها باشند.

رئیس جمهور در ادامه درباره مسئله دفع زباله در استان و تبعات آن گفت: در جلسه شورای اداری استان نیز تاکید کردم که باید مشکل استان و نگرانی مردم در این باره سریعا برطرف شود و از آقای استاندار و فرماندار می‌خواهم چه در ساری چه در نوشهر این مسئله را دنبال کنند. باید زباله‌سوز در ساری و نوشهر سریع‌تر فعال شود، افرادی که در این زمینه مسئولیت پذیرفتند باید پاسخگو باشند، زمان برای‌شان تعیین شود و در زمان مقرر آمادگی داشته باشند کار را تحویل دهند که این مشکلاتی که اشاره شد برای محیط زیست و مردم ایجاد نشود.

رئیسی ضمن قدردانی از مهمان‌نوازی و استقبال گرم مردم افزود: آنچه مردم بیان کردند یا در دست‌نوشته‌ها نوشته‌اند حتما مورد توجه خواهد بود؛ مردم بدانند دغدغه آنها دغدغه ماست و رنج و شادی شما رنج و شادی ماست. دوست داشتم به همه شهرستان‌های استان سفر و با مردم دیدار کنم که امکان آن فراهم نشد. مسئله ایجاد استان جدید در این منطقه مورد بررسی است و حتما ابعاد آن به شکل دقیق بررسی خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایستادگی شما مردم و اعلام موضع شما پشتوانه عظیمی برای همه مظلومان عالم از جمله مردم غزه و فلسطین است، اظهار امیدواری کرد که به برکت این خروش و دعاهای مردم مقاومت فلسطین هر چه زودتر به آزادی فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی بینجامد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha