• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022820401
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان:

امسال مطالبات چایکاران به موقع پرداخت می شود

امسال مطالبات چایکاران به موقع پرداخت می شود

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، دولت سیزدهم را حامی کشاورزان دانست و تاکید کرد: سال گذشته شاهد تاخیر در پرداخت مطالبات چایکاران بودیم، اما امسال این اتفاق نمی افتد و پرداخت به موقع انجام می شود.

اسدالله عباسی امروز، ۲۸ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از کارخانجات چای شهرستان رودسر، با بیان اینکه به اتفاق معاون وزیر در جریان نحوه برداشت چای و فرایند تولید چای خشک و بسته بندی چای قرار گرفتیم، اظهار کرد: امسال دولت قیمت چای را متناسب با هزینه ها دیده و کارخانجات نیز متناسب با کیفیت برگ سبز اقدام به خرید تشویقی می کنند.

وی قیمت هر کیلو برگ سبز درجه یک را ۱۸ هزار تومان دانست و افزود: کارخانجات برگ سبز کیفی را تا ۳۰ هزار تومان نیز خریداری می کنند.

امسال مطالبات چایکاران به موقع پرداخت می شود

استاندار گیلان با اشاره به دستور رئیس جمهور به معاون اول و وزیر جهاد کشاورزی به منظور محدودیت واردات چای خشک، تصریح کرد: واردات چای خشک به اندازه نیاز کشور خواهد بود؛ این در حالی است که سال گذشته حدود ۴۲ هزار تن چای خشک خارجی وارد کردیم که در طول دو دهه گذشته بی سابقه بود و کارخانجات می توانند با دلگرمی برگ سبز را تحویل بگیرند و تولید چای خشک داشته باشند و زنجیره ارزش را تکمیل کنند.

عباسی از کارخانجات خواست چای خشک با کیفیت بالاتر را به بازار عرضه کنند و نگران واردات چای نباشند و گفت: از کشاورزان نیز انتظار داریم کیفیت تولید برگ سبز را بالا ببرند و به سمت اصلاح و به زراعی بروند، زیرا قیمت چای سبز در سال آینده بالاتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه هفته آینده جلسه ای در نهاد ریاست جمهوری با موضوع برنج و چای خواهیم داشت، اضافه کرد: دولت تصمیم گرفته از برنج و چای حمایت کند و تمام توان خود را برای رفع دغدغه کشاورزان خواهیم گذاشت.

استاندار گیلان با اشاره به توجه دولت به سایر محصولات باغی از جمله فندق و کیوی و زیتون و مرکبات و...، یادآور شد: در سال جهش تولید هستیم و باید کشاورزان را برای تولید بیشتر دلگرم کنیم.

عباسی دولت سیزدهم را حامی کشاورزان دانست و تاکید کرد: سال گذشته شاهد تاخیر در پرداخت مطالبات چایکاران به دلیل افزایش تولید بودیم، اما امسال این اتفاق نمی افتد و پرداخت به موقع انجام می شود، زیرا بازار اکنون آماده فروش چای بوده و فضای خوبی برای صادرات هم فراهم شده است.

وی با بیان اینکه قیمت گذاری برگ سبز متناسب با کیفیت خواهد بود و لذا توجه کشاورزان به بهزراعی مهم است، خاطرنشان کرد: برای تولید چای با کیفیت بالاتر تلاش می کنیم و افزایش قیمت متناسب با زحمت کشاورزان خواهد بود و پرداخت تسهیلات به زراعی و کمک به دسترسی به باغات نیز در دستور کار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha