• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1403022820430
  • خبرنگار : 71506

صعود ۴ تکواندوکار ایران به فینال قهرمانی آسیا/ مصاف برخورداری و یزدانی برای طلای آسیا

صعود ۴ تکواندوکار ایران به فینال قهرمانی آسیا/ مصاف برخورداری و یزدانی برای طلای آسیا

مهدی حاجی موسایی در ۵۸- محمدحسین یزدانی و مهران برخورداری در ۸۷- و ملیکا میرحسینی در وزن ۷۳- کیلوگرم راهی دیدار فینال تکواندوی قهرمانی آسیا شدند و ابوالفضل زندی نیز به مدال برنز رسید.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های تکواندوی قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در ویتنام، ابوالفضل زندی نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم ایران در دور نخست مقابل پوتی از مالزی با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید. وی سپس تامیرلان از قزاقستان را در ۲ راند از پیش رو برداشت و راهی نیمه نهایی شد.

مهدی حاجی موسایی دیگر نماینده ایران در این وزن نیز پس از استراحت در دور نخست، حریف خود از عربستان سعودی را در ۲ راند شکست داد، سپس مقابل نماینده فیلیپین ۲ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. حاجی موسایی در مرحله نیمه نهایی مقابل ابوالفضل زندی دیگر نماینده ایران در این وزن به برتری رسید و راهی فینال شد. زندی نیز به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۷۴- کیلوگرم، امیرسینا بختیاری در دور نخست احمد المولد از عربستان را در ۲ راند شکست داد اما در دومین مبارزه مقابل نجم الدین از ازبکستان ۲ بر یک شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

محمدحسین یزدانی در وزن ۸۷- کیلوگرم، ابتدا در ۲ راند کابلان از قزاقستان را برد، سپس مقابل کانگ سانگ هیون دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۳ از کره جنوبی در ۲ راند و با نتایح ۵ بر ۳ و ۱۰ بر ۶ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز برابر نماینده اردن صاحب برتری شد و به فینال رسید.

مهران برخورداری دیگر نماینده ایران در این وزن که در المپیک پاریس نیز به میدان می رود، در دور نخست مقابل لیانگ چن از چین تایپه در ۲ راند و با نتایج ۷ بر صفر و ۷ بر ۴ به برتری رسید. وی سپس رافالوویچ از ازبکستان را ۲ بر یک از پیش رو برداشت و راهی نیمه نهایی شد. برخورداری در این مرحله نیز منگ از چین را ۲ بر صفر شکست داد تا حریف یزدانی در دیدار فینال شود.

در بخش زنان نیز ملیکا میرحسینی در وزن ۷۳- کیلوگرم با شکست رقبای خود از ویتنام و ازبکستان راهی فینال شد.

پیش از این مبینا نعمت زاده نماینده وزن ۴۹- کیلوگرم ایران و یکی از ۲ تکواندوکار تیم بانوان ایران در المپیک پاریس، در دور نخست مقابل مانگین از فیلیپین در ۲ راند به برتری رسید اما در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی برابر ترانگ از ویتنام با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

الهام حقیقی در وزن ۶۲- کیلوگرم نیز ابتدا حریف خود از اندونزی را از پیش رو برداشت اما در یک چهارم نهایی مقابل سادیکووا از ازبکستان ۲ بر صفر و با نتایج ۱۲ بر صفر و ۱۵ بر ۲ شکست خورد و حذف شد.

دیروز پنج‌شنبه نیز ناهید کیانی چهره شاخص تکواندوی ایران و نماینده ایران در المپیک پاریس در همان دور نخست حذف شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha