• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022820457
  • خبرنگار : 30147

فرماندار سبزوار:

قطع باران دلیلی بر امن شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها نیست/وضعیت در سبزوار پایدار است

قطع باران دلیلی بر امن شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها نیست/وضعیت در سبزوار پایدار است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار سبزوار گفت: صرف قطع شدن بارش و حتی کنار رفتن ابرها دلیل بر امن شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها نیست.

حسین ابراهیمی کردیانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه از صبح امروز جمعه تاکنون حدود ۸.۳ میلیمتر بارش باران را در سطح شهر سبزوار داشته‌ایم، اظهار کرد: صبح امروز در ۲۰ کیلومتری مسیر تهران به سبزوار به دلیل رود سیلاب‌ها به جاده انسدادی را برای لحظاتی داشته‌ایم که با عوامل راهداری، پلیس‌راه و ستاد مدیریت بحران نیز برطرف شد.

وی بیان کرد: هرچند تردد در این محور جریان دارد اما از رانندگان درخواست داریم به دلیل آب‌هایی که از بالادست به سمت پائین‌دست حرکت می‌کند و احتمال دارد با تجمیع آنها و رسیدنشان به جاده، سطح محور که تردد بالایی هم دارد را در بر بگیرد حتماً در جاده تهران به سبزوار و سبزوار به سمت مشهد رعایت نکات ایمنی و دقت لازم را داشته باشند.

فرماندار سبزوار افزود: از رانندگان درخواست داریم اگر در منطقه آب آفتادگی در جاده و یا فوران آب زیاد بود حتماً دستورات راهنمایی رانندگی و پلیس‌راه را رعایت کنند تا مشکل خاصی برایشان ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون تمامی مسیرهای حوزه استحفاظی شهرستان باز و مورد خاصی در سطح جاده‌های شهرستان نداریم، در سطح شهر سبزوار هم با توجه به توپوگرافی زمین، آب‌گرفتگی در برخی از بخش‌های کنارگذر شهر سبزوار را داریم که عوامل هلال احمر و شهرداری و راهداری نیز تمام تلاش خود را برای رفع موانه به کار گرفته‌اند.

ابراهیمی کردیانی ادامه داد: با تمهیداتی که اندیشیده شد قبل از بحران بارندگی‌های شدید چند روز گذشته کنترل شد، تمام تلاش بر این است تا با سرعت بیشتر به مناطقی که دچار آب‌گرفتگی شده و یا خیابان‌هایی که معضلاتی دارند خدمات‌رسانی صورت گیرد.

وی بیان کرد: در بارش امروز علیرغم اینکه در ۴ تا ۵ روستا حجم باران بیشتر بوده اما هنوز خسارت‌هایی اعلام نشده است. خوشبختانه مورد خاصی که بخواهد نگران کننده باشد نداشته‌ایم.

فرماندار سبزوار با اشاره به اینکه خوشبختانه در سیلاب‌های اخیر زیرساخت‌ها با مشکل خاصی مواجه نشده‌اند، اذعان کرد: صرف قطع شدن بارش و حتی کنار رفتن ابرها دلیل بر امن شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها نیست.

وی در همین خصوص از کشاورزانی که می‌خواهند به باغ‌ها بروند و یا قصد تفرج دارند خواست حتماً مراعات کنند، حتی در شرایط آفتابی در بالادست‌ها مواردی داشته‌ایم که مواردی اتفاق افتاده و با تجمیع آب در بالادست وارد مسیل‌ها شد.

ابراهیمی کردیانی همچنین گفت: شهروندان با جد از اتراق در مسیل‌ها پرهیز کنند به خصوص دامداران و کشاورزان تمامی نکات ایمنی و هشدارها را رعایت کنند تا دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha