• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403022820459
  • خبرنگار : 50176

امام جمعه بروجرد:

حرم امام رضا(ع) محل تلألو نور از زمین تا عرش اعلی است

حرم امام رضا(ع) محل تلألو نور از زمین تا عرش اعلی است

ایسنا/لرستان امام جمعه بروجرد گفت: حرم مطهر حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) محل تلألو نور از زمین تا عرش اعلی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دهه کرامت اظهار کرد: یکی از مناسبت‌های مهم، ایام دهه کرامت است که با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و با ولادت امام رضا علیه‌السلام خاتمه می‌یابد که در این ایام اوج معنویت را می‌توان مشاهده کرد.

وی ادامه داد: حرم مطهر حضرت معصومه(س) و امام رضا علیه‌السلام محل تلألو نور از زمین تا عرش اعلی است و حرم این دو بزرگوار به نور خود این عزیزان نورانی است که برای ما ایرانیان افتخاری است که حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام و خواهر بزرگوارشان در دو شهر مقدس قرار دارد.

امام جمعه بروجرد بیان کرد: اهل بیت(ع) پاک‌ترین انسان‌های عالم هستند که افراد پاک و دوستدار اهل بیت(ع) به سمت آن‌ها می‌روند و حرم مطهر کریمه اهل بیت و حرم امام رضا(ع) امروز پناهگاه همه مردم است که با حضور در این حرم‌های مطهر و توسل به امامان، از برکت وجود آن‌ها استفاده می‌کنند.

حسینی اضافه کرد: ترویج و تبلیغ دین در حوزه‌های علمیه در جوار حرم حضرت معصومه(س) از برکت حضور کریمه اهل بیت است که هر روز شاهد هستیم ترویج و تبلیغ دین اسلام در جهان گسترش یافته و این بانوی بزرگ بهترین الگو برای همه بانوان و دخترانی است که می‌خواهند در مسیر اسلام و انقلاب قدم بردارند.

وی اظهار کرد: امروز می‌بینیم که به برکت وجود امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، زائران زیادی از دورترین شهرها راهی این حرم‌های مطهر می‌شوند و علاوه بر زائران ایرانی،  از کشورهای دیگری هم راهی مشهد و قم می‌شوند که این نشان دهنده گسترش موج معنویت است که دل‌های زیادی از زائران مجذوب لطف و کرم این حرم‌های مطهر می‌شود.

امام جمعه بروجرد گفت: در ایام دهه کرامت، ایستگاه‌های صلواتی در گوشه و کنار شهرها برپا می‌شود و جوانان زیادی با شور و اشتیاق در این موکب‌ها از زائران پذیرایی می‌کنند که این نشان دهنده این است که همه ارادتمندان سعی دارند ارادت و عشق خود را به امام هشتم نشان دهند.

حسینی افزود: زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) و خواهرش حضرت معصومه(س) در آیات و روایت بسیار سفارش شده که ثواب زیادی دارد و باید تلاش کرد تا با الگو گیری از راه و روش اهل‌بیت(ع) به سعادت برسیم.

وی با اشاره به شخصیت حضرت معصومه(س) خاطر نشان کرد: این بانوی بزرگوار در عرصه علمی، دینی، سیاسی بسیار ممتاز بود که باید این ویژگی‌ها به خوبی تبیین شود و دختران این سرزمین با الگو قراردادن ایشان می‌توانند نقش خود را در هر عرصه‌ای از علم و زندگی به خوبی ایفا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha