• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403022820469
  • خبرنگار : 50300

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد

«فتح خرمشهر» نماد مقاومت، عزت و افتخار/فرهنگ دفاع مقدس به منطقه منتقل شده است

«فتح خرمشهر» نماد مقاومت، عزت و افتخار/فرهنگ دفاع مقدس به منطقه منتقل شده است

ایسنا/خوزستان نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر نماد مظلومیت ملت ایران و نماد مقاومت و عزت و افتخار است، گفت: فرهنگ دفاع مقدس به منطقه منتقل شده است و مردم فلسطین در برابر صهیونیست‌ها با تاثیر از این فرهنگ ایستاده‌اند و قطعاً پیروزی به همراه خواهند داشت.

آیت‌الله محسن حیدری امروز ( ۲۸ اردیبهشت) در خطبه‌های نماز جمعه اهواز، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع)، اظهار کرد: دهه کرامت، دهه بزرگواری است. کرامت شامل همه کرامات الهی و انسانی است. راه‌های زیادی برای رسیدن به کرامت وجود دارد که اصلی‌ترین راه آن ذکر خدا و ذکر روز قیامت است..

به گزارش ایسنا، وی افزود:در قرآن بیشترین توجهی که به انسان داده شده، درباره یاد خدا و قیامت است و قرآن برای یادآوری است. بنابراین باید دل‌ها را با خواندن آیات قرآن به ویژه آیات قیامت صیقل داد.

حیدری ادامه داد: مردم در قیامت دو دسته می‌شوند. یک دسته کتاب و صحیفه اعمالشان در دست راستشان داده می‌شود و از اصحاب یقین هستند. اینها قیامت را باور و یقین داشتند. این انسان‌ها به زندگی بسیار خوب می‌رسند. دسته دوم از مردم انسان‌های بدکار و خلافکار هستند و عقیده درستی نداشتند. نامه عملشان به دست چپشان داده می‌شود و به غیر از بدبختی و شقاوت چیزی نخواهند داشت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تنها امامی که هم مخالفان و هم موافقان او را قبول کردند، امام رضا (ع) بود و این خصوصیت امام است. بقیه ائمه مورد اجماع همه مردم قرار نگرفتند. کاری که مامون کرد دادن ولایت به امام رضا با اهداف بود ولی امام رضا (ع) بهترین استفاده را کردند نه تنها مسلمانان بلکه یهودیان و مسیحیان و صائبین در برابر عظمت امام تسلیم شدند. این تنها در حیات ظاهری امام نبود بلکه اکنون نیز همه مردم دنیا در مقابل امام اجماع دارند.

آیت‌الله حیدری افزود: ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت است. دغدغه اصلی بشریت جمعیت است. در قرن ۱۹ و ۲۰ نظریه‌ای از سوی پولداران عالم مطرح شد که جمعیت باید کنترل شود تا قدرت بگیرند. کنترل جمعیت مطرح شد اما خود کشورهای غربی متوجه شدند منجر به نابودی نسل بشر می‌شود. متاسفانه این قانون غلط و زشت در کشورهای جهان سوم به ویژه مسلمانان وجود دارد. چین با دو میلیارد جمعیت، مردم را به زاد و ولد تشویق می‌کند و در دولت‌های دهه ۷۰ و ۸۰ در کنترل جمعیت شتاب ایجاد شد.

وی گفت: فرهنگ‌سازی افراطی با عنوان «یک تا دو فرزند کافی است یا فرزند کمتر، زندگی بهتر» معلوم شد غلط است. در دهه‌های آینده ایران به طرف پیری می‌رود مگر اینکه مردم از این فرهنگ غلط دست بکشند و همه به زاد و ولد تشویق شوند. زوجین را تشویق کنید بچه بیاورند و به یک تا دو فرزند اکتفا نکنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: تنها راه این است به فرهنگ اسلام ناب محمدی برگردیم. پیامبر اکرم فرمودند «ازدواج کنید بچه بیاورید که من به کثرت جمعیت مسلمانان افتخار می‌کنم». اقدامات مجلس باعث شد که شتاب کاهش جمعیت کمتر شود اما کافی نیست و باید فرهنگ‌سازی شود.

وی عنوان کرد: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر نماد مظلومیت ملت ایران و نماد مقاومت و عزت و افتخار است. فرهنگ دفاع مقدس به منطقه منتقل شده است و مردم فلسطین در برابر صهیونیست‌ها با تاثیر از این فرهنگ ایستاده‌اند و قطعاً پیروزی به همراه خواهند داشت. در غزه حدود ۱۵ هزار طفل و ۱۰ هزار زن کشته شد. جمعاً ۳۵ هزار نفر به شهادت رسیدند اما مرگ این رژیم نزدیک‌تر می‌شود.

آیت‌الله حیدری گفت: ششمین دوره مجلس خبرگان ابتدای خرداد آغاز به کار خواهد کرد و فرهنگ مطالبه‌گری در دوره پنجم این مجلس مطرح شد. ملت مسلمان و انقلابی ایران، مطالبه جدی و به حق داشتند که احکام الهی در عین سیاست‌ورزی و رعایت برخی مسائل باید پیاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha